BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Balhé a boltok között: a Lidl leégette az IKEA-t, de a svédek csattanós választ adtak – végül a vásárlók jártak a legjobban

A Lidl azzal vágott fel, mennyivel olcsóbb az IKEA-nál. Ahogy az várható volt, a svéd bútoróriás nem hagyta annyiban a dolgot, villámgyorsan és tűpontosan vágott vissza. Tanulságos balhé a boltok között, bárcsak több ilyen lenne Magyarországon.

Nem mindennapi kiskereskedelmi csetepaté ment végbe augusztus első heteiben két óriás között. Az adok-kapokot a Lidl kezdte, amikor keményen beleszállt az IKEA-ba.

IKEA store Cologne Godorf
Balhé a boltok között: a Lidl leégette az IKEA-t, de a svédek csattanós választ adtak – végül a vásárlók jártak a legjobban / Fotó: AFP

Történt, hogy a Lidl Németországban – szokásához híven – saját szórólapjain és reklámújságjában vitte hírét, mennyivel olcsóbb mindenki másnál. Csakhogy ezúttal egyetlen riválisra fókuszált, méghozzá az IKEA-ra. A német diszkont három nála és a svéd bútoróriásnál is kapható terméket állított párba:

  • a saját márkás Livarno fogasát az IKEA szinte teljesen megegyező Tjusig fogasával – a Lidl 7,99 euróért adta, az IKEA 12,99-ért,
  • a saját márkás Livarno akasztós kalaptartóját az IKEA szinte teljesen megegyező Tjusig akasztós kalaptartójával – a Lidl 19,99 euróért adta, az IKEA 29,99-ért,
  • végül a saját márkás Livarno cipősszekrényt az IKEA teljesen megegyező Tjusig cipősszekrényével – a Lidl 49,99 euróért adta, az IKEA 79,99-ért.

Vagyis a Lidl bebizonyította, hogy 40-60 százalékkal olcsóbban kínálja ezeket a termékeket, mint a lakberendezésre szakosodott svéd multi. „Verhetetlen árak” – írták ki büszkén. Ahogy az várható volt, az IKEA nem maradt adós a válasszal. Ahogy megjelent a német bolt kampánya, azonnal reagált, és a fogas árát 5, az akasztós kalaptartóét 12, a cipősszekrényét pedig 34 euróra csökkentette, ami mintegy 60 százalékos árzuhanást jelentett.

Ezt követően pedig már fordult is a kocka, hiszen a svédek mentek be a németek árazása alá 30-40 százalékkal. Így aztán a Lidl gondosan felépített kampánya egy pillanat alatt dugába dőlt. De az IKEA itt nem állt meg. Saját felületein frappánsan vágott vissza a német versenytársának, és azt a kommentárt fűzte a meredek árkorrekcióhoz, hogy 

a Lidl bit günstiger.

Ez ugyan teljes nyelvzavar, hiszen a rövid mondat fele angol, a másik fele meg német, de a poén mégis ült. Úgy lehetne lefordítani, hogy „egy Lidllel olcsóbb”. Persze végeredményben a vásárlók jártak a legjobban, hiszen ha ilyen terméket kerestek, egy nap leforgása alatt féláron vagy még kedvezőbb árszinten juthattak hozzájuk.

A Lidl és az IKEA villámháborúja Magyarországon sem ismeretlen, igaz, nem is gyakori. Legutóbb 2020-ban számolt be róla a sajtó, hogy a magyar Lidl a közösségi médiában kezdte provokálni az IKEA-t, amikor a saját húsgolyóit hirdette. „Nem kell Svédországig menned, ha igazán autentikus húsgolyókra vágysz! Ráadásul ehhez az egyszerű recepthez nem kell szerelési útmutató!” – írták akkor a Facebook-oldalukon.

Mire a magyar IKEA azzal szúrt vissza, hogy „tényleg nem kell Svédországig menni egy kis húsgolyóért”.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.