A Magyarországon is népszerű Viber nem csak egyszerű üzenetküldő alkalmazás, de szeretne ennél többé is válni, és létrehozni az első európai szuperalkalmazást, ami még tovább rövidítheti az utat a fogyasztók és a márkák között – derült ki a vállalat keddi budapesti sajtóeseményén.
Noha mint arra Mariia Martyrosian, a cég globális PR és marketing igazgatója rámutatott, Magyarországon a lakosság nagy része használ valamilyen üzenetküldő vagy közösségi média alkalmazást, és az utóbbin a cégek közel fele is jelen van, a bizalom hagy kívánnivalót a zavartalan kereskedelem felé vezető úton. Erre a Viber több megoldást is kínál, legyen szó a márkák manuális azonosításáról és az igazolt vállalkozások jelzéséről – például kék pipával – vagy akár a nyilvános, bárki által elérhető felületek moderációjáról.
A Viber for Businessnek már ma is több mint 20 ezer ügyfele van Magyarországon és külföldön, ám az üzenetküldő szeretné a lehetőségeket a közepes és nagyvállalatok után a kis- és középvállalkozások, vagy épp a mikrovállalkozások számára is megnyitni.
Konstantin Kostadinov, a cég globális stratégiai ügyfélkapcsolatokért felelős igazgatója sorra vette a Viber által a márkáknak kínált lehetőségeket a matricáktól a filtereken á a csevegőrobotokig. Utóbbiak kapcsán
érdemes említeni a magyar Talk-a-bot startupot, mely immár 2016 óta működik együtt a Viberrel.
Az üzletek és a vásárlók közötti kommunikációt az is segíti, hogy alapvetően egy olyan vállalkozásról beszélünk, ami üzenetküldő szoftverrel indult, ráadásul az üzenetküldés alapbeállítása végponttól végpontig titkosított. De az egyes cégek ügyfélszolgálata is világszerte ingyen hívható közvetlenül az appból, mindössze egyetlen kattintással.
Noa Bar Shay, értékesítésért és ügyfélkapcsolatokért felelős vezető igazgató beszélt arról is, hogy hogyan teszi az alkalmazás például bankok számára zökkenőmentesebbé és biztonságosabbá a kommunikáció és akár a fizetéseket is. Az is kiderült, hogy a hamarosan Magyarországon is elinduló, a nagyvállalatok után a mikro-, kis- és középvállalkozások megjelenését is segítő Viber Business egyelőre csak Görögországban és a Fülöp-szigeteken indult el, ám a kezdeti tapasztalatok kedvezők, ezért is döntöttek a további bővülés mellett.
A cég úgy lája, hogy
szinte minden üzenetküldő alkalmazás versenytársuk, a Whatsapptól akár a Telegramig,
de az ázsiai piacokon már létező szuperalkalmazásokkal, mint a WeChat vagy Weibo szintén versenyben állnak. Ugyanakkor bár Elon Musk is előszeretettel beszél az X-ről, mint a mindenre használható alkalmazásról, úgy vélik, a két cég jellege között nagyobb a különbség, mintsem, hogy a milliárdos cége miatt aggódjanak.
A Viber a mesterséges intelligencia terén is óvatosabb sok más vállalatnál, ám ez nem jelenti azt, hogy nem élnek a technológia jelentette lehetőségekkel, akár a közvetlen értékesítés, akár az ügyfélszolgálat terén. Azonban igyekeznek inkább olyan csetbotokat használni, ami a meggyőző ám hamis válasz helyett inkább felkínálja egy emberi munkatárs felhívásának lehetőségét, ha nem tudja a választ. A szuperalkalmazás mellett szól az is, hogy bár a telefonokon szaporodnak az applikációk, a legtöbb ember mindössze négy alkalmazást használ a mindennapok során, melyek egyike általában az üzenetküldő, melyből a Viber is kinőtte magát.
A Viber a márkáknak szóló ajánlatát, a Viber Businesst szívesen összekötné fizetési megoldásával, a Viber Paymentsszel is, ám egyik vezető sem kívánt menetrendet megfogalmazni ezzel kapcsolatban, mondván a hatósági engedélyek beszerzése minden országban körülményes feladat, ez még az Európai Unióban is országonkénti engedélyek megszerzését teszi szükségessé. Ez akkor is így van, ha a cég nem feltétlenül válna teljes értékű fintech alapú fizetési szolgáltatóvá, inkább az ügyfelek azonosításával és a fizetési felületet biztosításával tenné súrlódásmentesebbé a tranzakciókat.
Bár a Viber már 14 éve a piacon van, a tőzsdére lépés nem téma, mióta a céget felvásárolta a Rakuten japán e-kereskedelmi vállalat, mely nem tervezi a Viber leválasztását és önálló elindítását valamelyik tőzsdén. A Rakuten ugyanakkor jelen van a tokiói börzén.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.