BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Bevásárlóturizmus: kiderült, melyik szomszédos országban olcsóbb a Lidl, mint Magyarországon

A bevásárlóturizmust sokszor inkább az eltérő árukínálat, mint az azonos cikkek alacsonyabb egységára táplálja, miután számos tényező befolyásolja a hétről hétre változó árakat a Telex elemzése szerint.

A különbségek többnyire kétirányúak, a heti akciók és a forint-euró árfolyam kilengése miatt pedig még nehezebb lenne általános érvényű kijelentéseket tenni arról, hol éri meg jobban bevásárolni – derül ki a Telex cikkéből, amelyben öt szomszédos országban vetették össze, hogy olcsóbb vagy drágább-e a Lidl, mint Magyarországon.

FRANCE - SUPERMARKET - ILLUSTRATION
Nincsenek jelentős különbségek / Fotó: Hans Lucas via AFP

A portál szerint a bevásárlóturizmust sokszor inkább az eltérő árukínálat, mint az azonos cikkek alacsonyabb egységára táplálja. A lap szerzői úgy vélik: az alapvető cikkek közül például csirkemellet és tojást itthon érdemesebb beszerezni, de a környező országok közül a legtöbb terméket Romániában lehet a legolcsóbban megvásárolni.

Ugyan Szerbiában a zöldség- és gyümölcsféléket olcsóbban lehet megvenni, mint itthon, azonban a különbség a hús- és tejtermékeknél, illetve az élvezeti cikkeknél kiegyenlítődik. Emellett általánosságban szűkösebbnek hat a választék a határ déli oldalán, ha a nálunk is kapható termékeket nézzük.

Érdemes figyelembe venni a heti akciókat, például Szlovákiában a tojás most 25 százalékkal volt olcsóbb az eredeti árnál, a húsoknál a karajt 6,99 euró helyett 4,49-ért adták.

Vásárlás: valami olyan dolog történt a magyar boltokban, amit az elemzők se nagyon értenek

Az elemzők is csak találgatnak, hogy valódi trendfordulót jelez-e, vagy csak átmeneti jelenség az, ami augusztusban a kiskerekeskedlmi forgalomban történt. Vásárlási lázról még messze nincs szó, de jól látszik, hogy fokozatosan oldódik a lakosság óvatossága.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.