Múlt csütörtökön beomlott az épülő M6/M60-as pálya egyik alagútja Bátaszék térségében. Az építmény felett helyenként tíz méternél is mélyebb mély kráter keletkezett. A Baranya és Tolna határán épülő mind a négy alagútnál a közlekedési hatóság azonnal leállította a munkákat. Az omlás körülményeit szakértők vizsgálják.
Megtudtuk: nem csak az omlás és a technológiai kérdőjelek miatt lépett közbe a hatóság, hanem mert úgy észlelte, az alagutak építésére vonatkozó hatósági előírásokat is megszegték. Rakita András, a beruházást irányító cég főmérnöke lapunk érdeklődésére elmondta, egyelőre nem tudni, meddig szünetel a munka, de nem számolnak azzal, hogy módosítani kellene az autópálya 2010. márciusi átadási határidejét.
Mindeközben a Magyar Állami Földtani Intézet igazgatója, Kordos László közleményt tett közzé, melyben kifejtette, a részben beomlott bátaszéki alagút építésénél a terület geológiai viszonyairól senki sem kérdezte meg a kifejezetten a földtani kutatások végzésére alapított állami intézetet. Hozzátette, a hazai nagyberuházásoknál rendre mellőzik a megvalósíthatóságot alapvetően meghatározó helyi geológiai adottságok megismerését.
Autópályák, alagutak, gyárak, zöldberuházások épülnek anélkül, hogy a tulajdonosok tisztában lennék az őket veszélyeztető és az általuk okozott földtani veszélyekkel. Ugyanakkor tény – és ezt Kordos László sem cáfolta -, jogszabály nem írja elő, hogy kötelező lenne az intézettől szakvéleményt kérni. Az autópálya építői szintén közleményben válaszolnak majd az igazgató nyilatkozatára.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.