Az általunk – és mások által is – megszólaltatottak több előnyét, illetve hátrányát emlegetik.
Előnyei közé tartozik, hogy kiváló szakértők lehetnének a miniszterei, csak a kormányprogram végrehajtásával kellene törődnie, könnyebben felvállalna népszerűtlen intézkedéseket, s a gazdasági élet független szereplőinek nagyobb lenne az iránta való bizalma.
Hátránya, hogy közjogilag nem létező, nehezen értelmezhető intézmény lenne, mégiscsak politikai alkuk eredményeként alakulhatna meg, nem lenne elég ideje az alapvető változások beindítására, és politikailag korlátozott hatásköre lenne a nemzetközi színtéren. Európában ritka jelenség a szakértői kormány, de fehér hollónak azért nem számít.
Jelenleg egyetlen európai állam élén sincs technokrata kabinet, de az elmúlt évtizedekben jó néhány országban megismerkedtek ezzel. A csúcstartó e téren Finnország, ahol 1945 után hétszer is szakértői kormányt neveztek ki. Térségünkből a legismertebb példák Csehországhoz és Romániához kötődnek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.