Kavalecz Imre a MÁV sajtófőnöke közölte: a MÁV Biztonsági Igazgatósága megállapította, hogy a kisiklást vágánykivetődés okozta. Az igazgatóság hivatalos magyarázata szerint a kivetődés oka, hogy "a talaj vizesedésre hajlamossága, a vízelvezetés nem kellő hatásfoka, a szennyezett ágyazat, a magas sínhőmérséklet miatt kialakult hőmérsékleti erő és a sínek semleges hőmérséklet-különbségének együttes hatása miatt a vágány megbomlott".
A kisiklásban közrejátszott az is, hogy a baleset előtt egy héttel a térségben lehullott 70 milliméternyi csapadék miatt a vasúti pálya alépítményében "kedvezőtlen alakváltozások" következtek be. A biztonsági igazgatóság arra a következtetésre jutott, hogy a pályafelügyelet a baleset előtt betartotta az előírásokat.
Mint arról az MTI beszámolt: 2008. augusztus 2-án 14 óra 31 perckor a Kaposvár és Budapest között közlekedő, hat kocsiból álló gyorsvonat utolsó négy kocsija Kurd és Szakály-Hőgyész állomás között kisiklott, az utolsó kocsi oldalára dőlt. A vonaton kilencvenen utaztak, közülük nyolcan szenvedtek könnyű sérülést.
A baleset következtében a vasúti kocsik megrongálódtak, a vasúti pálya kétszáz méteren használhatatlanná vált. A közvetlen anyagi kár 124 millió forint volt.
AS Network-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.