BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Új módszerekhez nyúl a hadsereg - Plázákban hirdet!

Az amerikai hadsereg az elmúlt években nehezen tudta csak emberállományának utánpótlását biztosítani, így most új módszerekhez nyúl. De nem csak ez segít az újoncszerzésben.

A korábbi, hagyományosnak mondható rekrutációk helyett most bevásárlóközpontokban hirdeti magát az amerikai sereg, nem is akárhogy - írja a Reuters. Az új, 12 millió dolláros projektnek köszönhető berendezése valahol egy szállodai lobbi és egy játékterem között mozog.

Egy philadelphiai plázában 60 személyi számítógépet és 19 Xboxot állítottak fel katonai szimulátor-játékokkal, valamint óriási, interaktív képernyőn mutatják be a katonai bázisokat és a karrierlehetőségeket a fiataloknak. Eközben kanapékon pihenhetnek a látogatók, miközben hangos rockzene szól.

Külön teremben eredeti harckocsikba szállva, 4,5 méter magas projektorokkal szimulálják a közelharcot, míg egy másikban helikopteres rajtaütésen találkoznak rejtekhelyeikből előbukkanó ellenségekkel.

Mindemellett „nagy hangsúlyt fektetünk arra, hogy elmondjuk, a szolgálat nem csak fegyverviselésről és ajtók berúgásáról szól” – mondja az egyenruha helyett galléros pólóba öltözött rekrutáló. Elmondása szerint a katonák 80 százaléka nem keveredik közelharcba.

A központ augusztusi nyitása óta mintegy ötször annyian jelentkeztek a seregbe, mint a hagyományos rendezvényeken. Különben is jó évet zárt a rekrutációs program: tavaly 185 ezren jelentkeztek az amerikai hadállományba, 2003 óta a legnagyobb számban.

Igaz a sikert nem csak az új módszerek eredményének vélik; az a recesszió, a terjedő munkanélküliség és a valamivel pozitívabb iraki hírek nagymértékben hozzájárulnak, hogy sok fiatal úgy dönt: a seregben kezdi meg nagybetűs életét.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.