A korábbi, hagyományosnak mondható rekrutációk helyett most bevásárlóközpontokban hirdeti magát az amerikai sereg, nem is akárhogy - írja a Reuters. Az új, 12 millió dolláros projektnek köszönhető berendezése valahol egy szállodai lobbi és egy játékterem között mozog.
Egy philadelphiai plázában 60 személyi számítógépet és 19 Xboxot állítottak fel katonai szimulátor-játékokkal, valamint óriási, interaktív képernyőn mutatják be a katonai bázisokat és a karrierlehetőségeket a fiataloknak. Eközben kanapékon pihenhetnek a látogatók, miközben hangos rockzene szól.
Külön teremben eredeti harckocsikba szállva, 4,5 méter magas projektorokkal szimulálják a közelharcot, míg egy másikban helikopteres rajtaütésen találkoznak rejtekhelyeikből előbukkanó ellenségekkel.
Mindemellett „nagy hangsúlyt fektetünk arra, hogy elmondjuk, a szolgálat nem csak fegyverviselésről és ajtók berúgásáról szól” – mondja az egyenruha helyett galléros pólóba öltözött rekrutáló. Elmondása szerint a katonák 80 százaléka nem keveredik közelharcba.
A központ augusztusi nyitása óta mintegy ötször annyian jelentkeztek a seregbe, mint a hagyományos rendezvényeken. Különben is jó évet zárt a rekrutációs program: tavaly 185 ezren jelentkeztek az amerikai hadállományba, 2003 óta a legnagyobb számban.
Igaz a sikert nem csak az új módszerek eredményének vélik; az a recesszió, a terjedő munkanélküliség és a valamivel pozitívabb iraki hírek nagymértékben hozzájárulnak, hogy sok fiatal úgy dönt: a seregben kezdi meg nagybetűs életét.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.