A hírt elsőként a Time Warner tulajdonában lévő TMZ hozta nyilvánosságra. Mire a Los Angeles Times megerősítetett a hírt, a Twitteren már megjelent az énekes búcsúztató téma. Mint hogy hírt egy pletyka portál közölte először, a felhasználók jó része megerősítést keresett a weben, ez pedig – az általános érdeklődéssel kombinálva – számtalan portált térdre kényszerített.
A popikon halálhírét egy ideig a Google sem tudta kezelni. Olyan sokan igyekeztek ugyanis a keresővel ellenőrizni az információt, hogy azt a portál automatikusan ellene irányuló támadásként értékelte. Ezért a tegnap késő esti-hajnali időszakban fél órán keresztül nem jelente meg találat a "Michael Jackson" keresőkérdésre. A szolgáltatás helyreállását követően a 100 legnépszerűbb keresőkérdés szinte mindegyik az énekeshez kapcsolódott. A "Michael Jackson meghalt" kifejezés után a két legnépszerűbb a "Thriller dalszöveg" és a "Neverland ranch" volt.
Az AOL a hirtelen forgalomnövekedés miatt nem tudta frissíteni az AIM szolgáltatást, amely 40 percig nem volt elérhető. Az információcserére vágyó internetezők ezért a Twitterre váltottak és fél nap alatt 250 ezer olyan üzenetet küldtek, amelyben szerepelt az énekes neve – jelenti a PC Magazine. Az oldal tíz legnépszerűbb témái közül öt péntek reggelre már Michael Jacksonról szólt, a jelentések szerint itt is problémákat okozott a túlterhelés.
A Google News adatai szerint 3 500, egymástól független hírforrás számolt be a sztár halálhíréről, a cikkek elérése viszont nehézségekbe ütközött. A web forgalmát mérő Keynote Systems mérése azt mutatja: a szokásos mintegy 4 másodpercről 9 másodpercre nőtt az egy-egy hírportál megnyitásához szükséges idő.
Az AOL nyilatkozata szerint még soha nem láttak ehhez fogható növekedést az internethasználat tekintetében, ezért Michael Jackson halála történelmi pillanat a világháló életében. Mint írják, az információ megkeresése, megosztása és az arra történő reagálás a gyász modern formájává vált.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.