A BKV újabb óriási, 100 milliós végkielégítést fizethet ki. Ezúttal Somodi Lászlónak, a cég volt közlekedési vezérigazgató-helyettesének járhat ekkora összeg, ha a bíróság a rendkívüli felmondással elbocsátott felsővezető javára dönt.
Az MTI birtokába került, a BKV felügyelőbizottsága (fb) számára készült belső jelentésből kiderül, hogy Somodi – aki 2001-től 2008 áprilisáig dolgozott a közlekedési vállalatnál – a 657 ezer forintos alapbér mellé még 300 százalékos prémiumra is jogosult volt.
A vezérigazgató-helyettest 2008 április végén mentette fel Balogh Zsolt megbízott vezérigazgató, azzal az indokolással, hogy az ő irányításával készült paraméterkönyv „szakmailag alkalmatlan”.
Somodi viszont azt hangoztatta, hogy a járatritkításokat tartalmazó paraméterkönyv kudarcáért nem ő felelős egyedül (ráadásul elbocsátása után nagyjából az általa felvázolt paraméterkönyvet fogadták el), ezért bírósághoz fordult.
A bíróság várhatóan idén szeptemberben dönt arról, hogy jogosult-e végkielégítésre.
„Somodi László az ország legjobb közlekedési szakembereinek egyike, ezért szakmailag nem volt jó döntés az elbocsátása” – hangoztatta Vitézy Dávid. A BKV felügyelőbizottságának tagja szerint Somodinak az volt a „bűne”, hogy olyan paraméterkönyvet dolgozott ki, amely nem tartalmazta a Hagyó Miklós-féle járatritkítási terveket, az utcán viszont bevált és jól működik. „Később Lakos Imre, fővárosi közlekedési tanácsnok is elismerte, hogy jó az új paraméterkönyv” – mondta Vitézy.
Egy másik – nem jogerős – munkaügyi bírósági döntés szerint a BKV-nak Szalai László volt stratégiai igazgatónak is 100 millió forintot kell fizetnie, miután Balogh Zsolt akkori megbízott vezérigazgató azonnali hatállyal menesztette, de Szalai úgy vélte: jár neki a végkielégítés, ezért beperelte a céget.
Kocsis István vezérigazgató menesztését kezdeményezik a fővárosi szocialisták, mivel a BKV-nál kialakult helyzet megoldására a jelenlegi vezetővel nem látnak esélyt – közölte csütörtökön Burány Sándor, az MSZP budapesti elnöke és Steiner Pál, a fővárosi MSZP frakcióvezetője. A mielőbbi vezetőváltáshoz kérik az SZDSZ és az ellenzék támogatását is.
„Ez a bizalmi válság már veszélyezteti a BKV működésének stabilitását” – hangoztatta Steiner. Burány súlyosan aggályosnak tartotta, hogy Kocsis egy év alatt nem szerzett tudomást egy ilyen súlyú ügyről. Ha pedig tudomást szerzett, de eltitkolta, azt még inkább.
Az SZDSZ fővárosi frakcióvezetője egyelőre nem kívánt állást foglalni a koalíciós partner javaslatáról. John Emese szerint ötpárti egyeztetésre van szükség az ügyben.
Összevonta a jelenleg folyó nyomozással a Budapesti-Rendőr-főkapitányság a Kocsis István által tett feljelentést. A BKV vezérigazgatója augusztus 10-ei feljelentésében azért fordult a BRFK-hoz, mert nagy kárt okozó bűncselekmények gyanúja merült fel. A rendőrség a BKV-tól számos szerződést, így a cég kollektív szerződését és munkaszerződéseket is kapott, amelyeket lefoglaltak, és a nyomozók jelenleg is vizsgálják őket. A BRFK hűtlen kezelés megalapozott gyanúja miatt indított nyomozást.
MVM-hez fordul az LMP a szállodaügyben
Az LMP azzal a kéréssel fordult a Magyar Villamos Művek Zrt. vezérigazgatójához, Mártha Imréhez hogy hozza nyilvánosságra az MVM-nél 2008-2009-ben az úgynevezett offshore- és szállodaügyekre vonatkozó belső vizsgálati jelentéseket és a vizsgálatok költségét. A párt nemrégiben a BKV felügyelőbizottságától kérte azokat a dokumentumokat, amelyek állítólag Kocsis István korábbi MVM-vezérigazgató és jelenlegi BKV-vezérigazgató szerepét tisztázzák az állami cégnek milliárdos károkat okozó szállodaügyletben.
Az Index június 29-én írt arról, hogy Mrs. Istvan Kocsis a tulajdonosa a brit bejegyzésű, offshore hátterű Jadran Investments Limited cégnek, amely mintegy egymilliárd forintért adott bérbe egy horvátországi szállodát az MVM egyik leányvállalatának, de szerződésbontás után nem fizette vissza a bérleti díjat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.