A nehéz gazdasági helyzet ellenére a válaszadók kétharmada tervez üdülést a következő fél évben. Előre tudjuk, hova akarunk utazni, a bőröndbe valók beszerzését viszont utolsó pillanatra halasztjuk, így kapkodva, és gyakran drágábban, a nyaralás helyszínén vásárolunk. A felmérés az utazóbőrönd tartalmára is rákérdezett: mi magyarok biztos, hogy digitális fényképezőgép és telefontöltő nélkül egy lépést sem teszünk.
A portál közel 2 500 fő bevonásával készült online kutatásának eredményeiből kitűnik, hogy az utazást tervezők nagyobb része (55%) belföldi utazást tervez idén. Ugyanakkor a válaszadók közel 40 százaléka a népszerű külföldi nyaralóhelyek valamelyikét választja: a következő hónapokban leginkább Horvátország, Görögország vagy Olaszország felé vesszük az irányt. A kutatás eredményei rávilágítanak, hogy az utazást tervezők több mint fele a nyaralás árához viszonyítva jelentős összeget, azaz 10-50 000 Ft-ot szánt általában az üdüléssel kapcsolatos termékek beszerzésére. „A nyaralásokra ugyan átlagosan kevesebb, mint 100 000 forintot szánunk, de ennek az összegnek további mintegy harmadát költöttük el az utazáshoz szükséges termékek beszerzésére a tavalyi évben. A vásárlási trendek egyértelműen azt mutatják, hogy 2011-ben még ennél is többet fogunk ilyen árucikkekre költeni” – elemezte a felmérés adatait, Rácz István, az Árukereső marketing igazgatója.
A felmérés adatai szerint a magyarok nagy része előrelátó, ha az utazás helyszínéről van szó: hónapokkal előbb tudjuk, hogy hová utazunk, a csomagolást és a szükséges felszerelések beszerzését mégis az utolsó pillanatra halasztjuk. Látható, hogy bár az utazás kiválasztásánál nagyon figyelünk az árra, a hozzá kapcsolódó vásárlásnál már kevésbé vagyunk körültekintőek. A magyar internetezők 68 százaléka gyakran a nyaralás helyszínén, drágábban szerzi be az olyan nyaralási kellékeket - mint pl. fürdőruhát, vagy napolajat - pedig az előrelátóbbak az év közbeni akciókat figyelembe véve jelentős összeget spórolhatnának.
Az Árukereső kutatásból kitűnik, hogy minden magyar számára fontos, hogy csomagjuk ne csak alapvető ruhaneműket, hanem a nyaralás során használatos szórakoztató eszközöket is tartalmazza. Az utazók 86 százaléka visz magával digitális fényképezőgépet, 84 százalékuk telefontöltőt, egyharmaduk pedig MP3-lejátszót. A tavaszi-nyári trendeket az árösszehasonlító portál is érzékeli; az Árukereső.hu-n a digitális fényképezőgép iránti kereslet például az év eleji adatokhoz képest májusra közel 23%-kal növekszik, de a videokamerák iránt is fokozódik az érdeklődés ebben az időszakban.
A kutatás eredményei szerint a magyarok közül arányaiban a legtöbben kedvenc ruháik és fürdőruhájuk mellett digitális fényképezőgépüket (61% semmiképpen sem hagyná otthon) és telefontöltőjüket (43% nem indulna el nélküle) pakolják be biztosan a bőröndbe, ezek nélkül semmiképpen nem indulnak útnak. A rangsor alapján úgy tűnik, a hazai utazóknak kevésbé hiányozna a térkép és napszemüveg, mint a fényképező vagy telefontöltő.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.