Mint arról augusztus 23-án beszámoltunk, a DUNA ASZFALT Kft. építheti meg az M43-as autópálya Makó és az országhatár közötti 23,1 kilométeres szakaszát. A sztrádaberuházás kivitelezésére kiírt közbeszerzési eljáráson a legelőnyösebb és legolcsóbb érvényes ajánlatot a Duna Aszfalt Kft. nyújtotta be nettó 46,490 milliárd forintos árral – állt a NIF Zrt. közleményében. A tenderre két pályázó nyújtott be érvényes ajánlatot, a Duna Aszfalt Kft. mellett az - Euroaszfalt Kft., KÖZGÉP Zrt., Magyar Aszfalt Kft. és SWIETELSKY Magyarország Kft. alkotta - EKMS-M43 Konzorcium.
A Népszabadság szerint azt egyelőre nem lehet tudni, hogy az Euroaszfalt pontosan mire hivatkozva ment neki a Duna csapatának. Az ürügytől függetlenül legfeljebb annyi biztos: a cél a NIF tendert lezáró döntésének megsemmisítése.
A NIF legalábbis a beruházás ütemezésénél úgy számolt: a munkálatokat belvíz, illetve különleges alapozás alkalmazására okot adó talajviszonyok nehezítik majd. Így nem véletlen, hogy a csupán 23,1 kilométeres útszakasz építésére két évet adtak a kivitelezőknek.
Papírforma szerint a sztrádát 2014 őszén kellene átadni az autósoknak. Amihez az első kapavágásoknak már az idén ősszel meg kellene történniük. A földmérők, majd a munkagépek felvonulása azonban a KD eljárása miatt későbbre maradhat. Valószínű, hogy az építkezés csak jövő tavasszal kezdődik meg. A kormány így éppen a hozzá közelinek tartott építő cégnek mondhat majd köszönetet azért, ha az M43-as nem készül el időre, és a 2014-es önkormányzati választásokon nem lesz mivel dicsekedni a Csongrád-megyei településeken - fogalmaz a Népszabadság.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.