Országos közvélemény kutatást végeztetett a Magyar Nemzeti Bank a jegybank jelenlegi arculatára vonatkozóan. A GfK Hungária által elvégzett kutatás eredményei szerint az MNB hét „pálcikából" álló emblémája nem közvetíti a jegybanki értékeket. A lakosság a jelenlegi logót összetévesztette más magyar és nemzetközi szervezetek hasonló emblémáival. Az országos kutatás eredményei a Magyar Nemzeti Bank szerepének és működésének megfelelő új arculat bevezetésének igényét igazolták vissza – közölte a központi bank.
A jegybank az új arculat megtervezésére pályázatot hirdetett, amelyet - 3,5 millió forintos árat tartalmazó ajánlatával - a Mátai és Végh Kreatív Műhely Kft. nyert meg. Az arculatváltással összefüggő munkák elkezdődtek, ennek során a Magyar Nemzeti Bank korábbi emblémáit, valamint külföldi jegybankok jelenlegi logóit is megvizsgálják a tervezők.
A jegybankban jelenleg folyik az arculatváltás előkészítése, az új emblémát a közvélemény augusztus 20-án ismerheti meg. A közlemény szerint a megújulással összefüggő tervezési, nyomdai, informatikai és egyéb kiadások összesített tervezett maximális költsége 12 millió forint, szemben az arculatváltásra 2010-ben elköltött 51,8 millió forinttal.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.