„Az NB I-es klubok egyharmaddal többet költenek a tényleges bevételüknél" – hangoztatta Muszbek Mihály a Digi Sport adásában. A sportközgazdász arra emlékeztetett, hogy a magyar élvonalbeli csapatok éves bevételi költségvetése 11,5 milliárd forint, addig a liga teljes adósságállománya 12 milliárdot tesz ki. Szerinte az lenne az ideális megoldás, ha a csapatok megnéznék, hogy mennyi biztos bevételre számíthatnak egy-egy idényben, majd ehhez képest csak 60-70 százalékos kiadási tervet készítenének. 2014-től, az európai szövetség (UEFA) döntése alapján már csak olyan csapat indulhat majd a nemzetközi kupákban, amelyik fair-play a sportgazdaságban.
Muszbek szerint az idei gyenge kupaszereplés után a magyar klubok mintegy 200 millió forint bevételre számíthatnak az UEFA-tól, ami csak a részvételük és az utazásuk költségeit fedezi. Tavaly a Videoton tavaly Európa Liga-főtáblás szereplése 570 millió forintot ért, míg a Debrecen BL-szereplése 2,5 milliárdot hozott a klubnak.
Muszbek korábban lapunknak úgy nyilatkozott, hogy a hazai versenyképességhez a hazai klubok költségvetés túl nagy – átlagban csapatonként 723 millió forint - a nemzetközihez (melynek szükséglete minimum 4,5-6,2 milliárd forint lenne) viszont elenyészően kicsi. A hazai magántőke nem tudja tartósan finanszírozni a magyar labdarúgás hiányzó üzleti bevételét, így a nemzetközi felzárkózáshoz közösségi önkormányzati állami tulajdonosi és finanszírozási szerepvállalás szükséges.
A jelenlegi átigazolási időszakot is az idegenlégiósok beáramlása jellemezte a sportközgazdász szerint, illetve a lejárt szerződésű játékosok, az úgynevezett szabadügynökök szerződtetése jellemezte. Muszbek szerint azonban ők is pénzbe kerülnek a kluboknak, mivel ilyenkor a játékosoknak fizetnek az aláírásért. Úgy vélte, hogy az NB I-es a klubok egyharmaddal többet költenek, mint amennyi a tényleges bevételük, azonban emiatt egyáltalán nem fogták vissza magukat az átigazolási időszakban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.