A 800 megkérdezett nő harmada élt már át hátrányos megkülönböztetést a munkahelyén, elsősorban az anyagi megbecsülés, az előrejutás és a szakmai tudás elismerése területén.
A jobiline.hu a hétvégén rendezendő első Női Karriernappal egyebek között abban kíván segítséget nyújtani, hogyan tudnak a hölgyek kellő magabiztosságot szerezni, milyen információkra van szükségük az elhelyezkedéshez és boldoguláshoz, valamint, hogy miként tudják összehangolni a munkát és a magánéletet. A nők túlnyomórésze ugyanis úgy érzi, választania kell a munka és a család között, pedig a szervezők meggyőződése, hogy a két területet harmóniába lehet hozni, ehhez viszont segítségre van szükség. Egyszerre kell a nőkben rejlő gátakat leépíteni és - a világon egyébként sokfelé megfigyelhető és a munkahelyi előremenetelt akadályozó - üvegplafont áttörni - véli Tóbiás Andrea, a rendezvény védnöke. “Hillary Clinton nem véletlenül nevezte a nőket a világ legkevésbé jól hasznosított erőforrásának. A nők problémáiról beszélni kell, és minél gyakrabban érdemes olyan alkalmakat teremteni, ahol a nők ráébrednek, hogyan lehet a sikeres munka és a harmonikus magánélet összhangját megteremteni.”
Az elmúlt években a világ számos országában indultak mozgalmak, amelyek a női egyenjogúságot, a nők munkahelyi érvényesülésének elősegítését tűzték ki célul. Sheryl Sandberg, a Facebook operatív igazgatójának kezdeményezésére létrejött “Lean In” hálózat tömöríti az egymást támogató közösségeket.
A rendezvényen csaknem 30 olyan cég is jelen lesz, amelyek nagy számban keresnek női munkaerőt vagy nyújtanak nőknek szóló szolgáltatásokat. A kiállítók kiemelten fontosnak tekintik a nők sikeres beilleszkedését és messzemenőkig törekednek a családbarát munkahelyi környezet biztosítására. Az álláskínálatok között számos olyan is szerepel, amelyet korábban hagyományosan “férfias” területnek tekintettek: mérnöki, számítástechnikai és telekommunikációs ismereteket igénylő állásokra is több száz nőt várnak vállalatok.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.