BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tragikus a magyar nyugdíjasok helyzete a nyugatiakéhoz képest

Az otthonlétre rendezkednek be a magyar nyugdíjasok, mert nincs pénzük szórakozásra, kikapcsolódásra. Nyaralásra ötödannyit sem fordítanak, mint egy átlagos európai nyugdíjas – állítja a CIG Pannónia legfrissebb elemzése.

Mire költenek a nyugdíjasok, mire lesz pénzük a jövő nyugdíjasainak – ezekre a kérdésekre kereste a választ a CIG Pannónia Életbiztosító elemzése. A hazai és nemzetközi statisztikákat feldolgozó elemzés megállapította: főként otthoni elfoglaltsággal töltik ki megnövekedett szabadidejüket a magyar nyugdíjasok. Naponta átlagosan majdnem kétszer annyi időt (144 percet) töltenek a TV előtt, és másfélszer annyit (45 percet) olvasnak, mint a foglalkoztatottak.

Ez a fogyasztásuk szerkezetében is megmutatkozik: a több otthonlét az egyik magyarázata, hogy többet költenek a lakásfenntartásra és az otthon elfogyasztott élelmiszerekre, mint a dolgozók (utóbbira közel havi 20 ezer forintot költenek). Az időskor emellett kényszerűen a gyógyszer és egyéb egészségügyi kiadások növekedésével is jár (átlagosan több mint 7200 forint havonta). A több szabadidő ellenére kevesebb pénzt fordítanak kultúrára, szórakozásra (havi 5000 forintnál kisebb összeget), és kevesebb jut éttermi fogyasztásra, nyaralásra is, havonta átlag 1400 forint.

A 65 év feletti magyar lakosság feleannyi időt tölt üdüléssel, mint az európai átlag, és kevesebb, mint ötödakkora összeget fordít erre a célra. Más területeken is rosszabb a magyar nyugdíjasok helyzete: az uniós átlaghoz képest csaknem háromszoros (38 százalékos) azoknak a 65 év feletti egyedülállóknak az aránya, akik nem engedhetnek meg magunknak húsételt legalább minden második nap, és közel kétszeres azoké (76 százalék), akik nem tudnának finanszírozni egy váratlan kiadást.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.