A járművezetők anyagi kiszolgáltatottságával visszaélve a törvényes háromszáz helyett négyszáznyolcvan óra, vagyis nagyjából háromhavi túlórára kötelezné a járművezetőket a BKV. Az eljárás nemcsak törvénytelen – hiszen a Munka törvénykönyve legfeljebb 300 túlórát engedélyez –, hanem kockázatos is – hívja fel a figyelmet az esetre Nemes Gábor.
Az Egységes Közlekedési Szakszervezet (EKSZ) elnöke szerint ugyanis a 480 túlóra azt jelenti, hogy 12 helyett 15 hónapot kell dolgozniuk a sofőröknek egy évben. Ez borzasztóan megterhelő - szögezi le. A legtöbb járművezető azonban még így is vállalná, mert ezzel is nő a keresete.
A „kérelmeket” a dél-pesti telephelyen tegnap már kiosztották – de előbb, utóbb a csaknem 2 ezer sofőr mindegyike kézhez kaphatja –, és a szakszervezet határozott felszólítására sem vonták vissza. Az EKSZ kijelentésére, miszerint ennyi túlórát akkor is törvénysértő lenne engedni, ha valóban a dolgozók kérnék az volt az illetékesek válasza, hogy a cég jogászai szerint az eljárás egy picit sem aggályos. A szakszervezet szerint azonban ilyen mértékű túlmunka súlyosan aggályos, ezért az aláírások azonnali leállítását követeli, ellenkező esetben törvénysértésért feljelenti a BKV-t.
"Az EKSZ követeli, hogy a már aláírt munkaszerződés-módosításokat azonnal semmisítse meg a cégvezetés, és a korábbi szerződés szerinti jogi állapotot állítsa vissza. A túlórára kiéhezett dolgozók helyzetét normális bérekkel, megfelelő juttatásokkal kell rendezni, s nem a végtelenségig hajszolni őket" – szögezi le Nemes. Az elnök kijelentette, amennyiben az aláírásgyűjtést nem vonja vissza a cég azonnal, kollektív vitát is kezdeményeznek az ügyben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.