BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Pilóták nélkül maradhatnak a Gripenek

A Magyar Honvédség huszon-egynéhány vadászpilótájának akár egyharmada is szögre akaszthatja az egyenruháját a közeljövőben, és civil – többek között fapados – légitársaságoknál folytathatja karrierjét.

A Honvédelmi Minisztérium (HM) eddig képtelen volt olyan megoldással előrukkolni, amely elejét venné a repülőműszaki szakemberek elvándorlásának. Rövidesen a milliárdokért kiképzett pilótaállomány is a civil szférában kereshet boldogulást – értesült a Magyar Nemzet.

A honvédségben ugyanis csaknem másfél évtizede nem volt értékelhető bérfejlesztés, és a példátlan elmaradást a jelek szerint már nem tudják kompenzálni az életpályamodell bevezetésével, illetve a második fél évtől beígért jelentős bérfejlesztéssel sem.

A tiszti, többször főtiszti (őrnagy vagy annál magasabb) rendfokozatú pilóták esetében ez már csak azért sem lehetséges, mert az emelés differenciáltan történik, és most kimondottan az alsó állománykategóriáknak akarnak kedvezni.

Közben a civil közforgalmi repülés évről évre bővül, és az angolul jól beszélő, nemzetközi színtéren is tapasztalatra szert tett, kanadai NATO-iskolában tanult magyar vadászpilóták kapósak lettek a fapadosok, vagy éppen a közel- és távol-keleti légitársaságok piacán. Hasonlóan a honvédségi repülőműszakiakhoz, akikre nézve a Magyarországon is működő ipari multik (például a kecskeméti Mercedes) jelentik a legnagyobb elszívóerőt. Ha a kilépés mellett döntenek, fizetésük többszörösére is emelkedhet.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.