Az újság csütörtöki cikke szerint a legnagyobb ügyszámot (több mint 25 ezer) a kereskedelmet érintő ellenőrzések kapcsán rögzítették, de jelentős volt a piacfelügyeleti ügyek száma (10 ezer) és a közszolgáltatások területén lefolytatottaké is (7 ezer).
A múlt évben 40 ezerrel több – összesen 104 ezer – panaszt regisztráltak, mint egy évvel korábban, de ezek jellemzően információkérésre szorítkoznak, az NFH aktív közbeavatkozását igénylő bejelentések száma folyamatosan csökken.
A hatóság tavaly változatlanul prioritásként kezelte az árubemutató rendezvényeket, ezek körében 99 vizsgálat zajlott és 68 esetben derült fény jogsértésre. A főigazgató azt mondta, mivel az arány megegyezik az előző évivel, a javulás elmaradása miatt jogszabályi szigorítást javasolnak a jogalkotónak. Az előző év újdonsága, hogy az ellenőrzéseket a kuponos oldalakra is kiterjesztették: a 19 ilyen profilú weboldalból 18 nem tett eleget a kötelezettségeknek.
A kiskorú személyek alkohollal és dohánytermékekkel való szabálytalan kiszolgálását a trafikok 29 százalékánál tárták fel; ez az arány a vendéglátó-ipari egységekben már 38 százalék, a kereskedelmi egységekben pedig 54 százalék volt. Az elektronikus kereskedelemben az ellenőrzött szolgáltatók 80 százalékánál találtak kifogást, ez a 2013-as év adataihoz viszonyítva 10 százalékpontos romlás.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.