A repülőjárat 124 utassal – köztük külföldi turistákkal – a fedélzetén 23 óra 7 perckor indult el Zágrábból Dubrovnikba, de az erős szél miatt nem tudott landolni a dél-adriai városban, ezért vissza akart fordulni Zágrábba. A március végén megnyitott új zágrábi repülőtér irányítótornyából azonban meglepő válasz érkezett: nem tudják fogadni a járatot, mert nincs személyzet a repülőtéren. Mivel sem a spliti (amely már 22 óra után bezár), sem a zágrábi repülőtér nem volt nyitva ebben az időszakban, a pilóta kénytelen volt a legközelebbi repülőtér, a római felé venni az irányt.
A Jutarnji List horvát napilap beszámolója szerint a problémák Rómában is folytatódtak. Az olasz rendőrség nem számított nemzetközi járatra, ezért hosszabb ideig tartott az ellenőrzés. Az utasok egy részét buszokkal szállították el szállodákba szombaton reggel, de sokan – főleg horvát gyerekes családok, akik nem rendelkeztek utazási okmányokkal, hiszen belföldi járaton utaztak – a repülőtéren rekedtek. Az emberek szombaton is több órát vártak arra, hogy egy másik repülőgépet küldjön értük a horvát légitársaság. A Zágrábból pénteken késő este induló belföldi járat utasai végül szombat délután, 18 óra késéssel érkeztek meg Dubrovnikba. A horvát sajtó a hétvégén arról cikkezett: szégyen és botrány, hogy egy országban, amelyben a turizmusban az egyik legfontosabb vonzerő, már a szezon elején ilyen történhet.
Oleg Butkovic közlekedési miniszter a sajtónak az eset kapcsán úgy nyilatkozott: „A zágrábi repülőtérnek napi 24 órát kell működnie, ezzel megszegték a szabályokat”. A tárcavezető hozzátette: a polgári légiközlekedési hatóságoktól a legszigorúbb büntetést kéri a fővárosi repülőtér igazgatósága ellen.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.