A KKM hétfői közleményében tudatta az MTI-vel, hogy több esetben munkatársaik közbenjárásának volt köszönhető, hogy az érintettek enni-inni kaptak, vagy hogy nem kellett azonnal elhagyniuk a hotelt. Olyanra is volt példa, hogy a konzul jelentős kedvezményt tudott kiharcolni az érintetteknek, hogy legyen hol aludniuk, mivel az utazási iroda nem egyenlítette ki a szállás költségét.
Kiemelték: fontos, hogy a helyszínen lévő konzulok miben tudnak és – hatáskör, lehetőség hiányában – miben nem tudnak segíteni. A konzuli segítségnyújtás és védelem jogi keretein belül nincs lehetőség a hazautazás és a szállás költségeinek átvállalására, megszervezésére, mivel ez a biztosító felelőssége. Ezzel kapcsolatban az illetékes Kormányhivatal a hatósági ellenőrzést elvégezte és azt a határozatot hozta, hogy az Uniqa jogosult intézkedni a kártalanításban – magyarázták.
A tárca ezért kér minden érintettet – és a helyszínen lévő kollégáikat is arra kérték, jelezzék a károsultaknak -, hogy vegyék fel a kapcsolatot a biztosítóval a 06 80 2999 99-es zöld számon vagy e-mailben a [email protected] címen. A biztosító ezt követően az ígéretek szerint sürgős eljárás keretében elbírálja a kérelmeket és megkezdi a költségek rendezését, valamint a hazautazás megszervezését.
A károsult utasok jelentős része szerdán érkezne haza, esetükben az ésszerű, hogy szerdáig a biztosító megszervezi a hazajutásukat. Az addig kint töltött időre eső szállásköltséget nekik maguknak kell kifizetniük, de a biztosító visszatéríti azt.
A hazautazás pontos részleteiről kedden adnak tájékoztatást, ezért kérik az ügyfeleket, hogy figyeljék az Uniqa folyamatosan frissített weboldalát.
Akiknek lefoglalt és befizetett utazása van, azonban még nem utaztak el, kárigényüket a 4839597 kötvényszám feltüntetésével az [email protected] e-mail címen kell jelenteniük.
A külföldön rekedt utasok számára a +36 80 299999-es ingyenesen hívható telefonszámon nyújtanak tájékoztatást és szükség szerint segítséget.
A KKM konzuli szolgálata a továbbiakban is mindent megtesz a károsultak helyzetének segítéséért, azonban a költségek rendezése a biztosító felelőssége és kötelessége – írták.
A Green Holidays Kft. vasárnap kora este jelentett fizetésképtelenséget. A társaság szervezésében délelőtt még elindult egy magyar csoport Budapestről charterjárattal a törökországi Antalyába, de lefoglalt szálláshelyükre már nem jutottak el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.