BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hetvenezer informatikai eszköz érkezik meg hamarosan a pedagógusokhoz

Minden gyermeknek úgy kell kikerülnie az iskolákból, hogy beszélje a 21. század legfontosabb globális nyelvét, a digitális nyelvet.

Magyarországon a következő 10-15 évben a jelenlegi 4,4 millió munkahely fele átalakul majd a digitális fejlődés miatt – mondta Lepsényi István, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) gazdaságfejlesztésért és -szabályozásért felelős államtitkára az első Digitális Oktatási Konferencián és Kiállításon. Az ipar részaránya a bruttó hazai terméken (GDP) belül 24 százalék, a digitalizáció fejlődésével a termelékenység 10 százalékkal nőhet, a költségek pedig 45 százalékkal csökkenhetnek – hivatkozott egy McKenzie-felmérésre az államtitkár. „Innovációvezérelt gazdaságra kell átállnunk, az ország újraiparosítása pedig alapvetően nem mennyiségi, hanem minőségi váltást jelent” – mondta.

A digitális oktatási stratégia csak a pedagógusokkal együttműködve lehet sikeres Deutsch Tamás, a Digitális jólét program összehangolásáért és megvalósításáért felelős miniszterelnöki biztos szerint. Minden gyermeknek úgy kell kikerülnie az iskolákból, hogy beszélje a 21. század legfontosabb globális nyelvét, a digitális nyelvet, vagyis a megfelelő digitális írás és olvasás tudásával rendelkezzen. Deutsch Tamás kiemelte, fontos, hogy a gyerekek családi és szociális körülményei ne befolyásolják, hogy milyen esélyekkel, milyen lehetőségekkel indulnak el az életbe.

Hamarosan 170 ezer pedagógushoz jut el az a 70 ezer informatikai eszköz, amelyet a digitáliskompetencia-fejlesztési program keretében kapnak a közoktatási intézmények – mondta Rétvári Bence, az Emberi Erőforrások Minisztériumának parlamenti államtitkára. A programra a következő években 45,3 milliárd forint áll rendelkezésre. Például 45 ezer tanári laptop, 24 ezer tanulói táblagép, okostévék és projektorok kerülnek az iskolákba a következő hetekben, 24,5 milliárd forint értékben. Az erdei iskola mintájára elindított digitális témahét táboraiban a tavalyi tanévben már több mint 129 ezer diák vett részt.

A tartalom és a digitalizáció a két kulcsszó – mondta Csépe Valéria, a köznevelés tartalmi megújításáért felelős miniszteri biztos. Ezzel nem a tankönyveket szeretnék kiűzni az iskolákból, hanem az arányokon változtatnának. A megújuló nemzeti alaptantervben a tanítás nem az ismeretek kommunikációja, hanem a tudásépítés támogatása lesz, és ez paradigmaváltást igényel a pedagógusoktól.

Az eszköz nem megoldás

Dirk Van Damme, az OECD Oktatáskutatási és Oktatásinnovációs Központjának igazgatója szerint

az oktatási rendszerek lassan veszik át az új technológiákat, holott ez

a siker kulcsa. Ám a folyamatot nem lehet siettetni. Önmagában az eszköz nem megoldás, meg kell találni az oktatásban a számítógép-használat ideális mértékét.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.