BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kínában keres új klubot a City tulajdonosa

A Manchester City tulajdonosa angliai, spanyolországi, amerikai, uruguayi befektetései után Kínában vásárolna futballklubot.

Roman Abramovics 2003-ban vásárolta meg a Chelsea-t, és azóta is elképesztő mennyiségű pénzt fordít a nyugat-londoni klubra, a milliárdos orosz üzletember színre lépése azonban csak az első lépés volt a Premier League elüzletiesedése felé. Miután az Abu Dhabi United Group befektetési társaság élén álló Manszur sejk 2008-ban 40 millió fontért megvette a Manchester Cityt, egyúttal átvállalva a klub 170 millió fontos adósságát, azonnal érezhető volt, hogy valami

egészen más történik majd, mint amit a szigetország futballjának résztvevői megszokhattak.

A City Football Group (CFG) elnevezésű cég, amely a Man. Cityt birtokolja, nem csupán egy tulajdonos, hanem egészen nagy súlyú, grandiózus franchise-rendszer. A vállalat tulajdonában több sportklub is áll, így az Egyesült Államokban a New York City FC, Spanyolországban a Girona vagy Uruguayban a CA Torque.

Nem kizárt, hogy Angliából Ázsiába küldenek több sztárjátékost is
Forrás: AFP

A vállalat most ismét szintet lépne, Kínában terjeszkedne újabb klubok megszerzésével. Az ázsiai területen való nézelődés nem a véletlen műve, hiszen a CFG részvényeinek 13 százalékát a China Media Capital konzorcium birtokolja, szemben a Manszur sejk tulajdonában lévő Abu Dhabi United Group 87 százalékával. Tom Glick, a CFG kereskedelmi és operatív vezetője szerint logikus lépés a kínai terjeszkedés, hiszen az ország labdarúgása óriási léptekben halad előre, bár ez eddig inkább üzleti értelemben látható.

A kínai bajnokság egyelőre nem az eredményeivel, hanem a sztárigazolásaival tűnik ki, egyre több levezetni vágyó sztárjátékost vagy inkább pénzre, mintsem trófeákra, címekre vágyó labdarúgót szerződtetnek.

Az elmúlt években olyan játékosokat sikerült a Távol-Keletre csábítani, mint Carlos Tévez, Oscar vagy Hulk, akik nem kispályás gurigázást hagytak ott a kínai álomfizetésért. Kína stratégiája azután alakult ki, hogy megbukott a nagy terv, miszerint a lehető legtöbb játékosukat Európába küldik játszani, fejlődni, amiből majd a válogatott is profitálhat, minél jobb eredményt elérve a nagy tornákon. Az elképzelés nem jött be, így fordult meg a helyzet, és lett a kínai bajnokság a pénzéhes európai játékosok exkluzív eszkortklubja.

A teljes cikket a Világgazdaság keddi számában olvashatja

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.