Ami a szervezőket leginkább foglalkoztatja minden évben, az a fű minősége, amelyet már-már high-tech módszerekkel vizsgálnak. A yorkshire-i Aire-völgyben található fűfajtát tudományos csoport felügyeli: mérnökök, biológusok, vegyészek és több mint hetven fizikus ellenőrzi napról napra, hogy a gépekkel koptatott, műtrágyával tesztelt, milliméter-pontosságúra nyírt fű megfelelő lesz-e a nagy napra, amikor a teniszezők megérkeznek az All England klub pályáira.
A Sportgyepkutató Intézet (Sports Turf Research Institute) nemcsak a wimbledoni szervezőkkel, hanem a FIFA-val és az UEFA-val is foglalkozik, de ez a szervezet felelős azért is, hogy a tenisz és a futball mellett a rögbi-, a krikett- és a lóversenypályák minősége is kikezdhetetlen legyen. Napjainkban a wimbledoni gyep háromféle fűfajtából áll: 34 százalék Venice, 33 százalék Pontiac és ugyanennyi Melbourne.
A speciálisan előállított fűmagból több mint 300 dollárba kerül egy zsák.
Ezt a szervezők mellényzsebből kifizetik, ugyanis olyan támogatói kör áll mögöttük, amely ritka anyagi stabilitást biztosít.
A wimbledoni torna legrégebbi és legfontosabb partnere a Slazenger vállalat (1902 óta), amely idén 54 ezer labdát szállít a versenyre. A labdagyártó cég minden egyes darabot tesztel a súlya, a pörgési sebessége és a tömörsége alapján.
A tesztek különösen fontosak, ugyanis a füves borítás a legkegyetlenebb pálya a játékosok elmondása szerint, nem véletlen, hogy az összes borítás közül ezen játsszák a legrövidebb labdameneteket.
Szintén fontos társ az IBM, amely 1990 óta áll kapcsolatban a tornával. Az informatikai cég idén is hangsúlyozza, hogy mint minden évben, most is próbál innovatív megoldásokat becsempészni a helyszíni közvetítésekbe, valamint törekednek arra, hogy a szurkolók egyre több adatot, statisztikát kapjanak a mérkőzésekről és magukról a játékosokról is, amelyet letisztult, felhasználóbarát felületeken tudnak böngészni.
A Ralph Lauren 2006 óta gondoskodik a wimbledoni dolgozók ruházatáról, így a székbírók, a vonalbírók, a labdaszedők és a klubházak személyzete is a híres lila-zöld felszerelésben jelenik meg az All England klub területén.
A wimbledoni verseny legnagyobb gondja – csakúgy, mint a Roland Garros esetében – sokáig a tető hiánya volt. A francia helyszínnel ellentétben – ahol még mindig renitensek ezen a téren – Londonban már 2009-ben megoldották a tetőproblémát. A 15 ezer néző befogadására képes centerpálya tetejére egy harmonikaszerű tetőszerkezetet építettek, amellyel mindössze tíz perc alatt fedetté lehet tenni a stadiont. Ezt eredetileg az objektum déli oldalára tervezték, de az a rész rendkívül árnyékolt, így a szerkezet végül az északi oldalra épült.
További fejlesztés, hogy a szerkezetet olyan informatikai rendszerrel látták el, amely folyamatosan figyeli és elemzi a pályán kívüli és belüli meteorológiai állomások adatait.
Ha a tetőt behúzzák, a rendszer tovább elemzi a benti körülményeket, így szükség esetén mesterségesen tudják szabályozni bent a pára lecsapódását, ezzel szárazon tartva a füvet.
A déli részen található a királyi családnak fenntartott Royal Box, amelyet minden bizonnyal nem a kincstári javakból finanszíroznak, és nem is a család saját pénztárcájából. A királyi és egyéb VIP-páholyok mellett a szervezők a sajtó munkatársait is kényelmes körülmények között fogadják, ugyanis az 532 akkreditált újságíró számára összesen 184 médiaboksz áll rendelkezésre, hogy 57 ország közönségét tudósítsák a fejleményekről.
A Companies House által közzétett hivatalos pénzügyi kimutatások szerint Wimbledon tavaly 289 millió dollárt termelt, ami 6,5 százalékkal több, mint 2016-ban. Összehasonlításképpen – a Forbes beszámolója szerint – a US Open 350 millió dolláros bevételre tett szert tavaly, ez 15 százalékos többlet 2016-hoz képest. A wimbledoni 289 milliós bevétel legnagyobb hányadát a 160 millió dollárért (44 milliárd forint) értékesített televíziós jogdíj teszi ki, majd ezt követi a jegyeladásokból származó 47 millió dollár, a szponzorációból bejövő ugyancsak 47 millió, és 35 millió dollár még a termékeladásokból is befolyik.
A pénzdíjakra továbbra sem panaszkodhatnak a versenyzők, 50 ezer fonttal emelkedtek tavaly óta, így női és férfifronton egyaránt 2 millió 250 ezer angol font üti a győztes markát.
A teljes cikket a Világgazdaság keddi számában olvashatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.