A kínai Sencsen városában rendezték az Audi Brand Summitot, ahol a márka fejlesztései mellett a nagy méretű szabadidő-autó végleges változatát is megmutatták a világnak. Nem véletlen a leleplezés helyszíne: a kínai kultúrában szerencseszám a 8-as, így a Q8-as is sikerre van ítélve, főleg, hogy az első sajtófotókon látható rendszámon rögtön három darab 8-ast helyeztek el. Ha ez nem lenne elég, a hűtőrács is nyolcszögletű, de nem ettől számít különlegesnek, hanem hogy a csillogó króm mellett vastag szürke keretet is kap, amely kiemeli az orr síkjából. A csíkszerű fényszórók alá is műanyag betétek kerülnek, így lesz teljes az Audi formatervezői által megálmodott X-arc. Ez valóban egyedivé teszi a megjelenést, még véletlenül sem lehet a technikán osztozó Q7-essel összekeverni az újdonságot.
Izmosan domborodnak a sárvédők, plasztikusan megformálták az oldalajtókat, a sort pedig a fekete betéttel kiegészített hátsó lámpa zárja. Az oldalablak hátranyúlik, de mivel mégiscsak kupéról van szó, kifejezetten vastag lett az előredöntött hátsó oszlop. Nem annyira dobozszerű a befejezés, mint a Q7-esnél, ami miatt még opcióként sincs harmadik üléssor.
Természetesen alapáron adják a hátsó ajtó elektromos mozgatását, felár ellenében pedig a szintén gombnyomásra emelhető raktérpadló is elérhető lesz; légrugózás esetén a raktér oldalfalán elhelyezett kapcsolóval lehet majd süllyeszteni a karosszériát a bepakolás megkönnyítésére.
A legújabb Audi nagyautóknak megfelelően itt is csupa képernyő a műszerfal. Leginkább az A8-aséra hasonlít az utas előtti rész kialakítása, bár a Q8-asnál a szélvédő tövében végigfutó légbeömlőt találunk, nem szükség szerint előbukkanó szellőzőnyílásokat. A karosszéria 4,99 méter hosszú, 2 méter széles, 1,71 méter magas, a tengelytáv csaknem 3 méter, szóval helyszűkére nem lehet majd panaszkodni. Közvetlen vetélytársainál – a BMW X6 és a Mercedes GLE Coupé modelleknél – minden tekintetben tágasabb utasteret kínál. Extraként kérhető olyan három részre osztott hátsó ülés is a Q8-ashoz, amely hosszirányban állítható.
Mivel alapesetben is több mint 2,1 tonnás, magas építésű járművel van dolgunk, a sportos vezetési élmény elérése érdekében mindent bevet az Audi, amit csak az MLB Evo építőkészlet nyújthat. A légrugózásnál például 164–254 milliméter között állítható a hasmagasság; az utóbbi érték az extrém magasság, amikor csak lépésben haladhat az autó. Ha mégis nagy tempóval szeretne száguldani valaki, dinamikus összkerékkormányzásra számíthat. Az 5 fokkal elforduló hátsó kerekek mellett az első kerekeknél változó áttételt használnak. Alapfelszerelésként kapja a 48 voltos lágy-hibrid hajtást az autó, ami fokozott, 12 kilowattos energia-visszatermelést és a motort már 22 kilométer per órás tempónál „lelövő” motorleállítót jelent. A Pozsonyban gyártott Audi Q8-as kezdetben – vagyis ősszel – csak egy motorral, az 50 TDI jelzésű, 3 literes, V6-os dízellel lesz megvásárolható. A 286 lóerős és 600 newtonméteres teljesítmény 6,3 másodperces 0–100 kilométer per órás gyorsulásra elég. 2019 elején a 45 TDI jelzésű, 231 lóerős dízellel és az 55 TFSI, 340 lóerős V6-os biturbó benzinessel bővül majd a választék, s ekkor lesz elérhető a garage pilot, azaz a távirányítós parkolás funkció is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.