A Getty Images képügynökség londoni galériájában hétfőtől látható tárlat azt járja körül, miként változtak a fotós témái és íveltek át a 20. század mély- és csúcspontjain.
A New Yorkban élő Tony Vaccaro háborús fotósként kezdte karrierjét, titokban több mint 8000 felvételt készített a második világháborúban a frontvonalakon.
Fényképezőgépét úgy csempészte a csomagjába, amikor katonaként Európába vezényelték. Az ott töltött szolgálata alatt fényképezte többek közt a normandiai partraszállást is.
Eleinte engedély nélkül fényképezett, később már megbízták azzal, hogy fotózza a frissen felszabadult Franciaországot. Egyik leghíresebb képe Saint-Briac-sur-Merben készült és egy amerikai katonát ábrázol, amint letérdel egy francia kislányhoz, hogy megpuszilja őt. A tér, ahol a fotó készült, manapság már Tony Vaccaro nevét viseli.
Később portréfotósként és a divatszakmában szerzett nevet magának, olyan tekintélyes magazinoknak fényképezett neves embereket, mint a Life, a Harper's Bazaar és a Newsweek.
Mindenkit fotóztam, aki bármi maradandót alkotott
– idézte őt a kiállítás előtt a Financial Times című lap, hozzátéve, hogy elnökök, pápák és hírességek álltak a kamerája elé. A fotós még mindig használja 1954 óta szolgálatban lévő Leica-gépét.
Azzal kapcsolatban, hogy Tony Vaccaro képei gyakran ismertebbek a fotós nevénél, Shawn Waldron, a londoni kiállítás kurátora megjegyezte: „csak most kezdjük igazán megérteni életművének jelentőségét”.
Szerinte ez nagyon izgalmas, nemcsak a kurátoroknak, hanem a gyűjtőknek is.
Kiemelte a fotós türelmét és empátiáját, amely visszatükröződik a felvételein szereplő emberek arcáról, „a háború áldozatain át Sophia Lorenig”. A kiállítás szeptember 21-ig látható Londonban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.