Egy letűnt kor utolsó képviselője az Audi kínálatában az R8-as: egyedül ennek van szívómotorja.
Az erőforrás 8700-nál szabályoz le. Ez bőséges tartaléknak tűnik a váltásra, a gyakorlatban azonban szempillantásnál is hamarabb szaladunk bele a piros mezőbe. A dupla kuplungos váltó folyományaként ez nem jelenti a gyorsulás megszakadását, hiszen a következő áttétel már bevetésre készen vár a pillanatra.
Jobb, ha az elektronikára bízzuk a kapcsolást, hiszen a vezetőnek sokkal fontosabb dolgokra kell figyelnie, mint a fordulatszámmérő mutatója. Egyfelől ilyen tempónál már a szélvédő túloldalán is felgyorsulnak a történések, másfelől ott van az a remek motorhang, amely az ember fülétől alig pár centire ordítja a világba az autó közeledését. Nem mintha a sárga-fekete lapos R8 Spydert nehéz lenne észrevenni.
Ugyan nagyobb termetűeknek fél számmal kisebb a kelleténél, de ez az ára annak, hogy közvetlen közelről halljuk a motor üvöltését, amelyet a többi közlekedő legfeljebb addig érzékel, amíg elszáguld mellettük a sárga villám. A hirtelen feltűnő autó hangja sokáig visszhangzik a farmotor miatt.
Épp csak egy kicsit finomabban működik az egész, hogy ne csak versenypályán, de közúton is otthon érezze magát a gép. Nincs vészes zökkenés úthibán áthajtva, bár a peres abroncsokkal nem érdemes megspórolni a kátyúk kerülgetését, a kezelhetőség és ezáltal az autóval való együttélés pofonegyszerű. Az összkerékhajtás miatt elképesztő az álló helyzetből gyorsulás és az elérhető kanyarsebesség. Aki ki akarja használni a teljes tudást, annak nem árt nyakizomra gyúrnia, mint az autóversenyzőknek. Mindössze 3,6 másodperc alatt éri el az óránkénti száz kilométeres sebességet, és ahol legális, akár 318 kilométer per órával is tud száguldani.
A teljes cikk a Világgazdaság november 20-i számában jelent meg
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.