Világszerte egyre népszerűbb az otthoni munka, vagyis a home office, nemcsak a vállalkozók és a szabadúszók, hanem az alkalmazottak körében is. Bár tőlünk nyugatabbra sokkal népszerűbb, Magyarországon sem állunk rosszul: egy 2018-as felmérés szerint a munkavállalók 5 százaléka dolgozik túlnyomórészt otthonról, ami több mint kétszázezer fő.
Pál Zoltán Gábor, az ALH Consulting Kft. tulajdonosa szerint már most is számos állás betölthető távmunkában, és a digitalizáció térhódításával rohamosan fog nőni ezeknek a száma. A társaságnak például több mint tíz alkalmazottja van, de a tulajdonos egy részükkel nem is találkozott, mert az állásinterjútól a feladatok kiosztásáig minden folyamat az interneten keresztül zajlik, így akár az is megoldható, hogy valaki a világ másik feléről végezze a munkáját.
Az otthoni munka azokban a munkakörökben a legjellemzőbb, amelyek nem igényelnek különösebb munkaeszközt egy számítógépen kívül.
A home office-ban dolgozók közül sokan kerülnek ki a marketing, értékesítés és média területéről, de a módszer népszerű az ügyfélszolgálatosoknál, a grafikusoknál, a magántanároknál, a fordítóknál, a programozóknál és az adminisztrátoroknál is.
Az ALH Consulting Kft. tulajdonosa úgy véli, az otthoni munka gyorsuló elterjedése annak köszönhető, hogy ez a megoldás az alkalmazottak és a munkáltatók érdeke is. Mint mondta, a home office-nak köszönhetően a vállalkozások rengeteg pénzt spórolhatnak. Az ingatlanbérlés, az infrastruktúra kialakítása és fenntartása nagyon drága, és sok esetben felesleges kiadás a cég életében. Emellett a munkavégzés is hatékonyabb home office-ban: egyes statisztikák szerint 10-20 százalékkal is nőnek az eredmények.
Pál Zoltán Gábor a saját vállalkozásánál egyedi, teljesítményarányos bérezést vezetett be, így nem kell aggódnia amiatt, hogy az otthon dolgozó kollégák a munkaidejük mekkora részét töltik a cég számára hasznos feladatokkal.
A teljes cikk a Világgazdaság pénteki számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.