Új forgalmi rend lép életbe az M0-s autóúton áprilisban – közölte a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szóvivője kedden Szigetszentmiklóson, sajtótájékoztatón.
A déli szektor az 1-es főút és az M5-ös sztráda között húzódik. A felújítás az 1-es főút felé vezető oldalt érinti majd a 17. és a 23. kilométerszelvényben.
A 17. kilométerszelvény a halászteleki lehajtó után kezdődik, a 23. pedig az 51-es főút csatlakozása van. A beruházást a NIF Zrt. finanszírozza, az aszfaltburkolatot betonra cseréli. A munkálatok a tervek szerint novemberben fejeződnek be – jelezte a szóvivő.
Hozzátette, hogy
a felújításokat három ütemben végzik majd. Az első szakaszt (22-23. kilométerszelvény) júliusban, a másodikat (17-19. kilométerszelvény) augusztusban, a harmadikat (17-22. kilométerszelvény) pedig novemberben adják át.
Pécsi Norbert Sándor, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. kommunikációs osztályvezetője elmondta, hogy az elmúlt években az M0-s autóút napi átlagos forgalma 67 ezerről 120 ezerre nőtt, ami jelentősen igénybe veszi az útburkolatot, ezért kell kicserélni az aszfaltot betonra. A munkálatok alatt az autóutat kétszer kétsávosra korlátozzák – mondta.
Az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásból, a NIF Zrt. beruházásában és az STR M0 Konzorcium (STRABAG Építő Kft. és STRABAG AG) kivitelezésében valósul meg az M0-s autóút déli szektorának fejlesztése. A projekt 2018 júliusában indult el az M6-os autópálya és az 51-es főút között található hidak bontási és építési munkáival.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.