BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A légitársaságoknak a telefonálás lehetőségét is biztosítaniuk kell, ha baj történt

A szabályok értelmében a légitársaságoknak a járatok törlése, három órán túli késése, valamint a visszautasított beszállás esetén kárenyhítést kell nyújtaniuk – mondta Bolyó Anikó, a Flicht-refund kft. ügyvezetője.

A kárenyhítés alatt a szállás, az étkezés és a telefonálás, a transzfer, illetve alternatív járat biztosítását kell érteni – mondta a szakértő.

Ezeket a légitársaságoknak mindhárom esetben biztosítaniuk kell, még akkor is, ha vis maiorról van szó, például rossz időjárásról, sztrájkról vagy légtérzárról.

Fotó: VG

Ha az utas nem fogadja el a kárenyhítést vagy nem tudja megvárni az adott esetben napok múlva érkező alternatív járatot, akkor az eredeti jegy ára visszajár neki – mondta Bolyó Anikó.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.