K&H e-dukáció néven információbiztonsági programot indít a K&H Bank, amely a digitális világban való eligazodáshoz,biztonságos léthez nyújt kézzelfogható, gyakorlati segítséget – hangzott el a pénzügyi szolgáltató által rendezett mai sajtóbeszélgetésen. A K&H e-dukáció programjához egy online kitölthető teszt kapcsolódik, amely lényegében egy tudáspróba a digitális érettségről. Az oldalhoz tudástár is tartozik, ahol többek között a biztonságos jelszavakról, a vírusvédelemről, a közösségi média biztonságos használatáról, az adathalászatról olvashatnak az érdeklődők. A program szakmai partnere a Sicontact Kft., az ESET termékek kizárólagos magyarországi forgalmazója.
„A digitalizáció kényelmesebbé, egyszerűbbé, gyorsabbá teszi számos tevékenységünket, azonban az online tér számos veszélyt is rejthet, ha nem vagyunk elég elővigyázatosak, elég csak az adathalász kísérletekre vagy hackertámadásokra gondolnunk. A rohamos technológiai fejlődés mellett elengedhetetlen, hogy figyeljünk eszközeink és főként adataink biztonságára”
– hívta fel a figyelmet Patonai István, a K&H informatikai vezetője.
A K&H – az NRC-vel közösen – kutatást is készített a program részeként, amelyből kiderül, hogy a felnőtt internetezők 30 százaléka tart összességében egy hackertámadástól, leginkább a 18-29 évesek és az alapfokú végzettségűek. Míg a fiatalabb korosztály 39 százaléka aggódik, addig az 50-59 évesek körében már csak 22 százalék tart az online támadásoktól.
Figyelemre méltó, hogy a különböző digitális eszközök védelmében elég nagy a szórás. Bár az internetező magyarok 90 százalékának van okostelefonja, arra már jóval kevesebben figyelnek, hogy ezeket az eszközöket is vírusírtóval védjék. Mindössze az érintettek 56 százaléka teszi ezt meg. A legtöbben, a megkérdezettek 87-88 százaléka a munkahelyi vagy otthoni használatra szánt laptopon és asztali gépen használ vírusirtót, a munkaeszköz kivételével jellemzően ingyeneset.
A válaszadók 82 százaléka azért valamilyen megoldást bevet a telefonja védelme érdekében: 49 százalékuk PIN-kódot használ, 29 százalékuk ujjlenyomattal lép be (ezt a megoldást leginkább a férfiak és a 18-29 évesek preferálják), 23 százalék feloldómintát használ, míg 21 százalék jelszót állított be. A kétfaktoros azonosítást a megkérdezettek mindössze 35 százaléka használta valaha, leginkább a férfiak és a 18-29 évesek. A legtöbben, 22 százalék valamilyen tranzakció vagy online vásárlás alkalmával, 20 százalék pedig egy adott eszközbe való belépéshez használta. 32 százalék viszont egyáltalán nem tudja mit jelent a kétfaktoros azonosítás.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.