Fogyasztóvédelmi eljárást indít a kormány és a lehető legszigorúbb bírság kiszabását javasolja a hatóságoknak – mondta Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter a csütörtöki kormányinfón a Wizz Air szerdai járattörlésével kapcsolatban.
Gulyás felhívta rá a figyelmet, hogy korábban is hasonlóan szigorúan jártak el ilyen esetekben.
A 24.hu cikke szerint több mint három óra várakoztatás után törölte a Wizz Air szerdán este a Brüsszelből Budapestre tartó járatát, és segítségnyújtás nélkül hagyták az utasokat a reptéren. De nem csak ott, hanem több Angol desztináció esetében is gondok voltak.
Az Index írta meg tegnap, hogy a légitársaság szerdai Budapestről Brüsszel Charleroi-ba induló járata a tervezett 18 óra 20 perces indulás helyett végül fél 11-kor szállt fel. A megpróbáltatások akkor kezdődtek, amikor az eredeti úticél helyett Németországban, Köln-Bonn repülőterén szálltak le, mivel előbbi éjfélkor bezár. Egyes olvasói beszámolók szerint az utasoknak önköltségen kellett megoldani, hogy eljussanak abba a szállodába, amit a Wizz Air jelölt ki nekik.
A Brüsszelbe induló gép tervezett indulási ideje egyébként azért sem volt tartható, mert megsérült a futópálya felülete a budapesti repülőtér 13R/31L futópályáján, ezért a repülőteret le kellett zárni, pont 18 óra 20 perctől. A futópályából kifordult egy betondarab, amely miatt a Wizz Air Stockholmból Budapestre érkező repülőgépe defektet kapott.
Márciusban tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt első fokon tizenötmillió forintos bírságot szabott ki a Fővárosi Kormányhivatal a Wizz Air diszkont légitársaságra. A 2019. január 26-án Dubajból Budapestre tartó járatának utasai ugyanis csak a budapesti leszállást követően kaptak tájékoztatást arról, hogy a feladott poggyászok egy része nem érkezett meg.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.