A híradásban nem nevezték meg, hogy mely ország hajóját foglalták le. Az hangzott el, hogy a hajó 700 ezer liter üzemanyagot szállított, és hét, különböző nemzetiségű matrózt vettek őrizetbe fedélzetén egy bírósági illetékes utasítása alapján.
A tankert a Perzsa-öböl északi részén, Fárszi-sziget közelében tartóztatták fel július 31-én. Az IRNA iráni állami hírügynökség úgy értesült, hogy a tartályhajót Busehr kikötőjébe irányították, és szállítmányát átadták az olajtermékek szétosztásával foglalkozó állami vállalatnak.
Nem ez az első hajó, amelyet az iráni hatóságok lefoglaltak. Július 14-én a panamai zászló alatt hajózó Riaht, 19-én pedig a Stena Impero brit olajszállítót is feltartóztatták.
Teherán először azt állította, hogy a brit tankert az iráni hatóságok azért foglalták le, mert balesete volt egy iráni halászhajóval, összeütközött vele, és kárt tett benne. A Stena Impero legénysége jelezte: nem tud az ütközésről, és nem találtak rá utaló nyomokat. Az iráni hatóságok később hozzátették: az intézkedést az is indokolta, hogy a tanker fedélzetén környezetkárosító anyagok voltak. Majd Irán azt állította:
dokumentumokkal tudja bizonyítani, hogy a tanker iráni felségvizeken, rossz sávban hajózott be délről a Hormuzi-szorosba, és lefoglalása az iráni hatóságok jogszerű válasza a Grace 1 iráni tartályhajó brit hatóságok általi lefoglalására július elején.
A brit királyi tengerészgyalogság Gibraltárnál foglalta le a Grace 1 nevű iráni tartályhajót július elején azzal a gyanúval, hogy a hajó Szíriába akart kőolajat szállítani, megsértve az Európai Unió által a szíriai rezsimmel szemben bevezetett szankciókat.
A gibraltári önkormányzat pénteken további harminc nappal, augusztus 20-ig meghosszabbította a Grace 1 kihajózási tilalmát.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.