Hatvanhat települést érint jövőre a Budapestről rajtoló Giro d'Italia három magyarországi szakasza.
A GiroHungary2020 szervezőcsapata kedden 66 település vezetőinek tartott prezentációt a világ egyik legnagyobb kerékpáros körversenyéről – közülük 62-t érint közvetlenül a verseny, míg négyhez nagyon közel halad el -, szerdán pedig a rajt-cél városok (Budapest, Győr, Székesfehérvár, Nagykanizsa), illetve a fővárosi kerületek vezetői kaphatnak betekintést a kulisszák mögé.
Révész Máriusz, a GiroHungary2020 szervezőbizottságának elnöke, aktív Magyarországért felelős kormánybiztos elmondta: a Giro d'Italia hatalmas lehetőség minden érintett település számára, hiszen a világ figyelmét Magyarországra irányítja.
Az elmúlt években több mint 800 millióan követték figyelemmel az olasz körverseny eseményeit. Érdekes belegondolni, hogy ezek az emberek jövőre a mi városainkat és falvainkat fogják látni
- mondta el Révész Máriusz. – Egyetlen más sportesemény sem képes olyan módon bemutatni egy helyszínt a világnak, mint egy országúti kerékpárverseny, így nagyon fontos, hogy a települések milyen képet tudnak kialakítani saját magukról, milyen kreatív ötletekkel próbálják felhívni magukra a figyelmet.„
Hozzátette, Írországban akadt település, ahol egy teljes birkanyájat festettek rózsaszínre, mert ez a Giro színe. Olaszországban hatalmas népünnepély kíséri a Girót, egy-egy szakaszt átlagosan négyszázezer ember követ a helyszínen.
Sió Zoltán, a GiroHungary2020 projektvezetője bejelentette, a városok képviselőit meghívják a Grande Partenza, a Nagy Rajt Hősök terén felállított VIP-területére. Hangsúlyozta, nyitottak az együttműködésre, várnak minden ötletet, információt, sőt, a legjobb 30 Giro-arculatot bemutató települést díjazzák.
Eisenkrammer Károly, a GiroHungary2020 operatív vezetője, illetve Szilasi László, a GiroHungary2020 sportszakmai vezetője a Tour de Hongrie tapasztalatira építve a sportszakmai háttérre világított rá, ugyanakkor azt is megerősítették, hogy a Giro a lehető legjobb reklám, hiszen világsztárok állnak oda a rajthoz.
Mezei Dániel, a GiroHungary2020 kommunikációs igazgatója számokkal és tényekkel jelezte a Giro jelentőségét:
az elmúlt években 181 óra élő közvetítésben és 445 adásban látták világszerte a Giro eseményeit. A 2018-as versenyről 520 fotóriporter és újságíró tudósított, nem beszélve az Eurosport élő közvetítéseinek értékéről – a népszerű sportcsatornán egy harminc másodperces reklámidő több millió forint. Jövőre az M4 Sport közvetítése is segíti majd a verseny ismertségének növelését.
Oszkó-Jakab Natália térségi szakértő a verseny közösségépítő erejét emelte ki, hogy mennyire fontos nemcsak a felnőttek, hanem a gyermekek számára is a sportélmény és a felhőtlen jókedv, tehát a fesztiválhangulat.
A 103. Giro d'Italia első három szakaszát rendezik Magyarországon május 9. és 11. között, mielőtt Olaszországban folytatja útját a mezőny. Az első etap egy 8,6 kilométeres budapesti időfutam lesz, majd Budapest-Győr és Székesfehérvár-Nagykanizsa szakaszokra kerül sor. Magyarországot korábban még egyik nagy háromhetes verseny sem érintette.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.