Az elektromos és önvezető autókat készítő autógyártók sokkal lelkesebb potenciális fogyasztókkal találkozhatnak Kínában, mint Európában vagy az Egyesült Államokban. Néhány nyugati országban még mindig nincsenek meggyőződve a leendő vásárlók arról, hogy az autógyártók valóban felkészültek volna a jövő közlekedésére. A nyugati világ meglehetősen szkeptikus azzal kapcsolatban, hogy a gyárak akarnak-e egyáltalán dollármilliárdokat befektetni ebbe a technológiába – derül ki az OC&C Strategy Consultants Reuters által ismertetett felméréséből.
Míg a kínai lakosok 90 százaléka meglehetősen határozottan úgy nyilatkozott, hogy erősen fontolóra veszi elektromos autó vásárlását, addig az amerikaiaknak csak nagyjából a fele „fizetne be” egy e-autóra. Európában ennél egy fokkal jobb a helyzet: az öreg kontinens lakói 64–77 százalékban nyitottak az elektromos autók esetleges vásárlására.
A kutatás készítői emlékeztettek rá, hogy az autóipar drasztikus változásokon megy keresztül, világszerte csökkennek az értékesítések. A szektorra hatalmas nyomást helyeznek a klímatanácsok és -szervezetek kibocsátási célok teljesítésével kapcsolatos tervei, elképzelései. Ez a jelenség ugyanakkor felpörgetheti az elektromos autók és robottaxik továbbfejlesztésének folyamatát.
Az Egyesült Államokban, Németországban, Franciaországban és az Egyesült Királyságban a gépjárművásárlók mindenképp autótulajdonosok szeretnének maradni, miközben a felmérés szerint a kínai fogyasztók több mint 90 százaléka nyitott a közösségi közlekedésre. Ebből kiindulva az Uber Technologies és az Lyft Inc. megpróbál olyan megoldásokkal előrukkolni, amelyek kielégíthetik az utóbbi csoportok igényeit.
A nyugati országokban – beleértve a fiatalabb generációkat is – az autó birtoklása továbbra is fontos státuszszimbólum, amely nem mellesleg kényelmet és megbízhatóságot kínál.
A felmérésben részt vevők egy része azt állította, hogy inkább egy teljesen automatizált autó birtoklását részesíti előnyben, mint a közösségi autózást. Mindezzel együtt tény az is, hogy a nyugati fogyasztók mintegy harmada bizalmatlan volt az önjáró autókkal szemben – a kínaiak esetében azonban ez csak a válaszadók 4 százalékára volt jellemző.
Az OC & C Evison szerint az eredmények azt sugallták, hogy az autóiparnak inkább az elektromos irányzatba és az egyes autótulajdonosoknak nyújtandó szolgáltatásokba kellene befektetnie, nem pedig a soron következő közösségi közlekedés forradalmába.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.