Visszatáncolt Bukarest főpolgármestere, s lemondott arról, hogy kitiltsa a belvárosból a súlyosan szennyező gépkocsikat, és emissziós besorolásuk alapján környezetvédelmi illetéket vessen ki a járművekre. A román főváros képviselő-testülete októberben fogadott el rendeletet arról, hogy idén január elsejétől nem hajthatnak be a belvárosba olyan járművek, amelyeknek a légszennyezési besorolása rosszabb az Euro 3-as szabványnál, 2022-től pedig Bukarest teljes területéről kitiltják ezeket.
Emellett a légszennyezés mértékétől függő illetéket vezettek be a Bukarestben regisztrált Euro 3-as vagy rosszabb besorolású gépjárművek számára, a jövő évtől pedig az Euro 4-esekre is. Az előterjesztést tavaly nyáron társadalmi vitára bocsátó Gabriela Firea javaslatára utólag idén márciusig türelmi időt adtak az autótulajdonosoknak az oxigénmatrica beszerzésére.
A Bukarest légszennyezettségének csökkentését, a zöld főváros megteremtésének eszméjét zászlajára tűző szociáldemokrata elöljáró azonban alig egy héttel ezelőtt meglepetésre közvélemény-kutatást tartott a közösségi oldalán, arról kérdezve a lakosokat, egyetértenek-e az oxigénilleték bevezetésével. Az viszont már egyáltalán nem volt meglepő, amikor Firea kedden bejelentette, hogy a felhívására válaszoló 60 ezer hozzászóló 90 százaléka ellenezte a környezetvédelmi díjat. „Az oxigénmatrica más országokban bevált, nálunk a jelek szerint nem működik.
A teljes cikk a Világgazdaság csütörtöki számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.