A zoknak való ez a modell, akik nem dísznek vesznek terepjárót, hanem ki is tudják és akarják használni a képességeit. A Jeepnél a Trailhawk utónevet kapta a kemény vonalat hangsúlyozó csomag, amely a kiskategóriás szabadidő-autók közé sorolható Renegade-hez és a kompakt Compasshoz is elérhető.
Bár a Renegade hosszúsága alig haladja meg a 4,2 métert, dobozszerű formájával, kerek fényszóróival rögtön Jeepként azonosítható, míg a 4,4 méteres Compass egy másik koncepció szülötte. Kevésbé karakteres és persze ezáltal emészthetőbb is a külseje, de ha nem lenne az orrán a hétlyukas hűtőmaszk, bizony nehéz lenne róla megmondani, hogy az amerikai márka terméke. Persze az már első blikkre is látszik, hogy nem plázába járáshoz találták ki a Trailhawk verziókat: 21 centis hasmagasságukkal, fekete márkajelzésükkel és szintén fekete gépháztetőbetéteikkel jobban mutatnak a bozótosban.
A modellek platformja mellett lényegében a hajtásláncuk is azonos, a Fiattól származó, 2,0 literes, 170 lóerős dízelmotor ereje a ZF-től vásárolt kilencgangos, automatikus váltón keresztül jut el a kerekekhez. Alapvetően a vezérlés önműködően osztja el a nyomatékot az első és a hátsó tengelyek között, hátra csak akkor küld hajtást, ha tapadásvesztés lenne elöl, de ha szükség van rá, fixre (50:50) is tudunk kapcsolni.
A Trailhawkok igazi erőssége azonban abban rejlik, hogy Low fokozatban 20:1-hez tudják redukálni a kúszási sebességet, vagyis – mint a felezők esetében – kis sebességhez nagy vonóerő társul. Mivel a Renegade és a Compass modellekben nincs mechanikus differenciálzár, a rendszer a kerekek fékezgetésével igyekszik tapadást találni csúszós felületen, de bámulatos, hogy ennek ellenére milyen helyeken is el tud menni.
A teljes cikk a Világgazdaság keddi számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.