Rendben zajlik az átállás a digitális munkarendre a szakképzésben is – közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) szerdán.
Hangsúlyozták, hogy az IMT fenntartása alatt álló szakképzési intézményekben gyors ütemben zajlik az átállás a tantermen kívüli, digitális oktatási rendre. A tanulók és az oktatók kiértesítése időben megtörtént, a tanügyi rendszerben a korábbi időszakhoz képest jelentősen megnövekedett aktivitás tapasztalható.
A közleményben felidézik, hogy
tanulók és hozzátartozók védelme érdekében 2020. március 16-tól visszavonásig tantermen kívüli oktatási rend van érvényben a szakképzésben is.
A közismereti és szakmai elméleti tananyagot digitális oktatás formájában sajátíthatják el a tanulók.
Az átállást az ITM szerint megkönnyíti, hogy a tanárok többsége eddig is rendszeresen használta munkájához a digitális platformokat.
A szakképző intézményekben is alkalmazott Köznevelési Regisztrációs és Tanulmányi Alaprendszer (KRÉTA) az első adatok alapján jól vizsgázott. A rendszerben a tanárok követhető módon tudnak feladatokat kiadni, üzeneteket küldeni és teszteket feltölteni – közölte a tárca.
A KRÉTA rendszerben korábban egy átlagos munkanapon összesen 10 ezer házi feladatot rögzítettek a tanulóknak, kedden ez a szám 33 ezer fölé emelkedett. A szakképzés esetében a feltöltött házifeladatok száma a korábbi átlagos 2000-ről 3900-ra nőtt, és további élénkülés várható.
A feltöltött kérdőívek száma egyetlen nap alatt érte el az eddigi éves mértéket, az átlagos 700-at. Míg az elmúlt egy évben a szakképzéssel kapcsolatban naponta hozzávetőleg 200 üzenetet küldtek, addig kedden több mint 2100 üzenet jutott el a diákokhoz, szülőkhöz a KRÉTA rendszeren keresztül – tájékoztatott az ITM.
A szaktárca kiemelte, a kormányzat fő célja teljesült,
a diákok már az első digitális tanítási napon kaptak feladatot.
A tantermen kívüli, digitális munkarendre március 18-ig kell részletes eljárásrendet kialakítaniuk a szakképzési centrumok vezetőinek. A minisztérium az intézmények bevonásával dolgozik a tantermen kívüli oktatás feltételeinek megteremtésén, ezzel biztosítva, hogy minden tanuló sikeresen zárhassa a tanévet – írja az ITM közleményében.
Az Oktatási Hivatal ajánlásain túl számos lehetőség áll rendelkezésre az otthon tanuló diákok számára. Egyre aktívabbak a magyar szülők.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.