Eddig több mint 18 ezer zenész írta alá azt a kezdeményezést, aminek a lényege, hogy a Spotify-lejátszások után kapott díjazás igazságosabb legyen – írja a Lángoló. A zenészek szakszervezete által életre hívott program egy listát tett közzé arról, miképpen lehetne igazságosabb a streaming szolgáltató pénzelosztása.
Az első és legfontosabb követelésük, hogy legalább egy centet (jelenlegi árfolyamon 3,6 forintot), azaz a mostani díjazás háromszorosát fizesse ki a Spotify minden lejátszás után.
Másodsorban nagyobb pénzügyi átláthatóságot követelnek a cégtől, szeretnék ha nyilvános lenne a nagy kiadókkal, menedzsmentekkel és a terjesztőkkel kötött szerződéseik, és vessen véget a jogdíj-szabályozások körüli vitának, ami a szakszervezet szerint a zenészek elszegényedésével jár. A Spotify nem reagált a szakszervezet követeléseire.
A követelések újra ráirányították a figyelmet arra, hogy a zenészeknek a járvány miatt kiesett koncertbevételeik miatt mennyire számít minden forint,
miközben a Spotify pár hete bejelentette, hogy promózhatják a dalaikat, hogy több hallgatót érjenek el, de akkor még ennél is kevesebbet kapnak a lejátszások után. A szakszervezet arra is felhívta a figyelmet, hogy bár az újságok arról cikkeztek, hogy 500 millió dollár veszteség érte a vállalatot az év eleje óta, közben 235 millió dollárért megvásárolta a Megaphone nevű podcast technológiai céget.
A szakszervezet legnagyobb követelése, hogy változtassanak a felosztáson, ami jelenleg úgy néz ki, hogy az előfizetési díjakat és a reklámbevételeket osztják fel, ami a Rolling Stones magazin szerint olyan helyzetet eredményez, hogy
a művészek 10 százaléka kapja a kifizetések 99,4 százalékát.
Vagyis ha soha nem is hallgatja egy felhasználó az adott zenészeket, akkor is hozzájuk vándorol az előfizetési díja. A szakszervezet emiatt azt szeretné, hogy felhasználó alapú kifizetésre térjenek át, ahol lejátszások után fizetnek.
Hogy ez mennyire megvalósítható, az egy jó kérdés, mert egyrészt nem tesztelték az ilyen jellegű felosztási módot, másrészt már a Spotify versenytársának számító Deezer is hasonlót szeretett volna, de a nagyobb kiadók nem igazán szeretnék ezt, ráadásul olyan adminisztrációs költséggel járat, ami egyik félnek sem lesz jó, és nem is biztos, hogy a várt hatást érné el. A modell pedig úgy nézne ki, hogy egy felhasználó minél több zenét hallgat, annál értéktelenebb, mert annál több irányba megy az előfizetési díja.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.