A tanároknak az elsőbbséget élvező csoportok közé kell kerülniük a koronavírus elleni oltási kampányokban – szorgalmazta keddi közleményében Henrietta Fore, az ENSZ Gyermekalapjának (UNICEF) ügyvezető igazgatója.
A szervezet vezetője hangsúlyozta, a koronavírus-járvány
világszerte nagy pusztítást végzett a gyermekek oktatásában. A tanárok beoltása döntő lépés ahhoz, hogy (az oktatás ügye) ismét a helyes pályára kerüljön.
Henrietta Fore állásfoglalása szerint a tanároknak
elsőbbséget kell kapniuk a Covid-19 védőoltás beadásánál, amint lezajlik az élvonalban dolgozó egészségügyi dolgozók és a lakosság magas kockázatú csoportjainak vakcinációja.
Az oltás segít megvédeni a tanárokat a vírusfertőzéstől, egyben lehetővé teszi számukra, hogy személyes, jelenléti tanítást folytathassanak, ami végső soron elősegíti az iskolák nyitva tartását is.
Az UNICEF szerint a pandémia első hullámának április végi csúcspontján
az iskolabezárások világszerte megzavarták a diákok közel 90 százalékának tanulását.
A szervezet úgy véli, az iskolák nem tartoznak a fertőzés elsődleges gócai közé, ezért helyteleníti, hogy az oktatási intézmények zárva tartanak jelenleg a világon minden ötödik iskolás számára – ami 320 millió gyereket érint.
Mindent meg kell tennünk annak érdekében, hogy megóvjuk a következő generáció jövőjét. Ez pedig azoknak a védelmével kezdődik, akiknek a jövőbe vezető út megnyitása a dolga
– hangsúlyozta Fore.
Az oktatás elhúzódó hiányának vagy megszakadásának súlyos következményei vannak, különösen a társadalom peremére szorultak számára. Minél tovább maradnak gyerekek az iskolán kívül, annál kevésbé valószínű, hogy visszatérnek, és annál nehezebb lesz szüleiknek visszatérni a munka világába – hívta fel a figyelmet a világszervezet Gyermekalapjának vezetője.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.