Az Air India mintegy 4,5 millió ügyfelének személyes adataihoz fértek hozzá számítógépes kalózok – közölte szombaton a légitársaság
A hekkerek az Air India genfi irodájának utasellátó számítógépes rendszere (SITA) elleni támadással szerezték meg az ügyfelek hitelkártyáinak és személyi igazolványainak az adatait, valamint a telefonszámaikhoz is hozzáfértek.
A légitársaságot február 25-én értesítették a kibertámadásról, de a számítógépes szolgáltatást nyújtó SITA informatikai vállalat csak március végén és április elején szolgáltatott információkat az érintett utasokról – közölte a légitársaság, magyarázatot adva arra, hogy miért csak három hónappal az eset után tájékoztatják erről a nyilvánosságot.
A támadásban olyan utasok érintettek, akik 2011. április végétől 2012 februárjáig regisztráltak a légitársaságnál.
Az Air India hangsúlyozza, hogy a hitelkártyák CVV/CVC ellenőrző kódjait nem rögzíti az adatkezelő rendszert. A támadás nem érintette az ügyfelek jelszavát sem, ennek ellenére az Air India bátorította őket, hogy változtassák meg.
A világ legnagyobb légi közlekedési vállalatait tömörítő szövetség, a Star Alliance több légitársasága értesítette utasait adataikhoz való illetéktelen hozzáférésről azután, hogy a SITA március 4-én nyilvánosan elismerte, hogy „adatbiztonsági incidens” történt, amelyben érintettek voltak az utasellátó informatikai rendszer egyesült államokbeli szerverei is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.