A Givenchy francia divatházat többen kritizálták, miután akasztó hurokra formázó nyakláncot viseltek a márka modelljei a párizsi divathéten – írja a BBC. A cikk beszámolója szerint
három modell viselte a kiegészítő arany és ezüst változatát a vasárnapi, 2022-es tavaszi-nyári kollekciók bemutatóján.
Az eset két évvel azután történt, hogy Burberry brit luxusmárka bocsánatot kér egy hurokkal díszítette pulóverért.
A nyaklánc a Givenchy kreatív igazgatója, Matthew Williams első kifutó show-jának része volt, mióta tavaly nyáron csatlakozott a márkához. A Vogue-nak elmondta, hogy a darabok „nagyon-nagyon megmunkáltak és összetettek”, és Josh Smith amerikai művész segített őket elkészíteni, akit a Kaszást ábrázoló festményei ihlettek.
Amikor 2019-ben kirobbant a Burberry-ügy, az egyik modell, Liz Kennedy írt róla egy bejegyzést az Instagramon, többek közt azzal a sorral, hogy: „Az öngyilkosság nem divat”.
A Burberry vezérigazgatója, Marco Gobbetti azt mondta, a márka „mélységesen sajnálja az okozott kellemetlenségeket, érzéketlen ötlet volt, és hibát követtek el”.
A divat világában korábban is számos esetben történtek botrányok, amelyekért a cégeknek bocsánatot kellett kérniük: Katy Perry két darabot is kivett a cipőkínálatából, mert az egyik mintázatát rasszistának találták. A Dolce & Gabbana 2016-ban a tavaszi/nyári kollekciójának egyik darabját „rabszolgaszandálnak” nevezte.
A ruhadarabokra nyomtatott térképről ugyanis lehagyott több vitatott területet is, amely a kínaiak szerint hozzájuk tartozik.
H&M olyan reklámot tett közzé, amelynek rasszista felhangja lett. A cég ugyanis a „Coolest monkey in the jungle” (A dzsungel legmenőbb majma) feliratú ruhadarabját egy színes bőrű kisfiúval reklámozta.
2014-ben a Zara spanyol ruházati áruház internetes portálján seriffruházatként mutatták be a kisgyerekeknek készült, kék-fehér csíkos felsőt, amelynek bal felére nagy sárga csillagot varrtak. A póló mintája a második világháború német lágereibe hurcolt foglyok ruházatára is emlékeztet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.