BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Orosz oldalról már elkészült az első orosz-kínai vasúti híd

A híd a kivitelező szerint öt hónappal a tervezett határidő előtt épült meg.

Elkészült az Amuron átívelő, Oroszországot Kínával összekötő első vasúti híd orosz része

jelentették szerdán orosz hírügynökségek.

Jurij Trutnyev orosz miniszterelnök-helyettes, a távol-keleti szövetségi körzet elnöki megbízottja a szerdai átadó ünnepségen kijelentette, Oroszország készen áll a forgalom megindítására a hídon, most azt kell megvárni, hogy a kínai partnere is bejelentse az átkelő saját részének megnyitását. Trutnyev szerint a hídnak várhatóan egy hónapon belül meg kell nyílnia és működnie kell, erről külügyi vonalon folynak tárgyalások.

A kínai oldalon most épülnek a fertőtlenítő létesítmények, és ezt követően teljes egészében megnyitjuk a hidat

hangoztatta, hozzátéve, hogy a Nyizsnyelenyinszkoje és Tongcsiang közötti átkelő fontos eleme a keleti közlekedési folyosók fejlesztésének.

A projektet orosz-kínai kormányközi megállapodás keretében valósították meg, a teljes beruházás értéke 12 milliárd rubel (a rubel jelenlegi árfolyamon mintegy 4,82 forint). A híd forgalmi kapacitása évi 24 millió tonna rakomány lesz.

Track Laying Of China-Russia Cross-border Railway Bridge Completed
Fotó: Getty Images/VCG

A létesítmény üzembe helyezése 700 kilométerrel csökkenti az Oroszországból Kína északkeleti részébe tartó teherforgalom távolságát. 

A folyami határátkelők működésének szezonalitása megszűnik, ami növeli a távol-keleti ipar versenyképességét az ázsiai-csendes-óceáni térség piacain.

A híd hossza több mint 2,2 kilométer, amelyből 309 méter az orosz szakasz. A hídátkelőt úgy tervezték, hogy a vonatok kétféle szabványú vasúti pályán haladhassanak: az 1520 milliméteres nyomtávot alkalmazták az orosz, az 1435 milliméterest pedig a kínai gördülőállomány számára. A híd orosz és kínai részének vasúti pályáit tavaly nyáron kötötték össze.

A híd a kivitelező szerint öt hónappal a tervezett határidő előtt épült meg. 

Az építkezés során 2650 tonna hídacélszerkezetet, több mint 12 ezer tonna kiegészítő acélszerkezetet, 28 300 köbméter beton- és vasbetonszerkezetet használtak fel, 3,6 millió köbméternyi töltést töltöttek fel, 24 143 méter vasúti pályát fektettek le és emeltek egy 32 ezer köbméteres védőgátat.
 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.