BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Újra végig lehet sétálni a Lánchídon, elkészült az útpálya

Rekordidő alatt elkészült a Lánchíd új acél útpályája, amely a régi, elöregedett vasbeton pályaszerkezetet váltotta fel.

A behelyezett pályatáblák a híd teljes hosszán egybefüggő részt alkotnak, ennek köszönhetően

már végig lehet sétálni a Lánchídon, a hídpályát várhatóan év végén visszaadják a forgalomnak 

közölte a BKK csütörtökön.

Közleményében a cég azt írta, alig egy évvel a pályaszerkezet bontásának kezdete és csupán 11 hónappal az új útpályát alkotó első acélelem behelyezése után már a Lánchíd teljes hosszában beépítették a vasbeton szerkezetet helyettesítő 94 darab acél pályatáblát.

Hozzátették: a parti nyílásokban még folytatódnak az acélszerkezeti javítások. A két pillér között a végéhez közeledik a beépített új acéllemezek, a javított régi szerkezetek, valamint a láncok alsó szakaszának rozsdásodás elleni védelme.

Fotó: Magyar Építők

A BKK beszámolt arról is, hogy

a pesti villamos-aluljáró mellett befejeződtek a 2-es és a 2M villamos pótlásának idejére időzített jelentősebb helyszíni kőmunkák. 

A villamosalagút homlokfalán letört köveket javították és cserélték újakra, a déli oldalon pedig már a felújított korzókorlátokat szerelik a helyükre.

A budai rakpart fölötti szakaszon ugyancsak az ütemtervnek megfelelően haladnak a munkák írták. Az új acél pályatáblák és a szegélylemezek beépítése, az acélszerkezeti javítások, továbbá a függesztőorsók vizsgálata (és szükség szerinti cseréje) már megtörtént, a budai parti nyílásban pedig beépítették az új gyalogosjárdát.

A Lánchíd korszerűsítése a tervek szerint 2023-ig tart, az útpálya már az év végén elkészül olvasható a közleményben.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.