Li Jiaqi, Kína leghíresebb influenszere három hónap távollét után, kedden ismét megjelent a közösségi média felületein – írta meg a Reuters. Li a Tienanmen téri incidens előestéjén egy olyan fagylaltosdobozt reklámozott éppen, ami egy tankot formázott. A live-stream közben az adás egyszer csak megszakadt, a követői pedig nem hallottak róla egészen máig.
Li, akit angol néven Austinként is emlegetnek, számos terméket reklámoz a csatornáján, többnyire kozmetikumokat, de akár élelmiszereket is.
2021-ben majdnem kétmilliárd dollár értékben értékesítette a promóciós termékeit a felületein keresztül.
Li keddi visszatérésekor technikai okokra hivatkozott, de követői gyanítják, hogy a kínai kormány csaphatott le rá. 1989-ben, június 4-én a kínai hadsereg tankokat küldött egy demokráciapárti tüntetés résztvevői ellen a Tienanmen térre. A pekingi vezetés számára továbbra is érzékeny téma az eset, így a cenzorok igyekeznek blokkolni minden, a tüntetéshez köthető tartalmat. Sokan úgy gondolták, hogy a Tienanmen téren történtek évfordulóján bemutatott tankot formáló doboz bőszíthette fel a cenzorokat.
Li kedd esti bejelentkezése nagyjából kétórás volt, és nem volt előre bejelentve.
A live-stream híre szájról szájra terjedt, és végül nagyjából 30 millió látogatót csődített össze.
Li ismét egy bemutató és reklámozó videóval jelentkezett, 26 terméket mutatott be, amelyekre a nézők licitálhattak. Az áruk gyorsan elfogytak.
Az influenszer nem adott magyarázatot az eltűnésére, és a stúdiója sem válaszolt a Reuters megkeresésére. Li az egyik nagy influenszer Kínában. Riválisát, egy Viya becenévre hallgató streamert korábban 1,34 milliárd jüanra büntették, és bebörtönözték adócsalás miatt. Elemzők szerint a Kínai online értékesítésekben kimutatható visszaesést okoz az influenszerek számának csökkenése.
Kínának kényelmetlen Simpson-epizód nélkül indult el Hongkongban a Disney szolgáltatásaA Simpson család egyik epizódja, amelyben a szereplők a Tienanmen térre látogatnak, egyszerűen hiányzik a Disney hongkongi streamingcsatornájáról – számolt be a The Guardian. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.