BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Karácsonyi történet: a német közmédia bejelentette, hogy a németek többsége már vega

Annak ellenére, hogy a saját számaik szerint is húst esznek a legtöbben.

Groteszk történetet írt meg a patinás német lap, a Bild.de a német közszolgálati tévécsatornáról, a ZDF-ről, Európa legnagyobb közszolgálati műsorszórójáról.

Creative,Edible,Christmas,Tree,Of,Fresh,Broccoli,Next,To,Christmas
Fotó: Shutterstock

A ZDF ugyanis hihetetlen közvélemény-kutatási eredményt közölt a milliós nézőközönségével: a szentestére időzítve bejelentette, hogy a német ünnepi asztalok többségére vegetáriánus menü kerül húsos ételek helyett. Ennek bizonyítására bemutatta a vonatkozó diagramot is, ami az Instagramon (!) meghirdetett nem reprezentatív közvélemény-kutatásra kapott válaszok alapján született meg, íme:

Ezen az látszik, hogy az egy válaszra adott szavazatok számát tekintve a vega opció (egyebek mellett a krumplisaláta és a kolbász, a libasült, a göngyölt hús, a kacsa, a rántott hús és a ponty előtt) van az első helyen. Ez alapján találta tehát bizonyítottnak a ZDF, hogy Németországban elfogytak a húsevők és élre törtek a zöldségpártiak. A szenzációs eredményről hihetetlenkedve számoltak be. 

Valóban, a közösségünkből a legtöbben vegán ételeket esznek karácsonykor, gondoltátok volna ezt?

Csakhogy a bizonyítékként prezentált táblázat egyáltalán nem ezt mutatja, hanem éppen azt, hogy – nem meglepő módon – a németek jelentős többsége épp, hogy húsos menüt készít december 24-re. Talán nem kell magyarázni, hogy ha a vegetáriánus menü 30 szavazatot kapott, a krumplisaláta kolbásszal 25-öt, a kacsasült 20-at, a göngyölt hús 15-öt, a rántott hús pedig 10-et, akkor ennek közel sem az a konklúziója, hogy a többség zöldséget fogyaszt, hanem az, hogy 

a többség összességében húsos ételeket tálal fel.

A ZDF idővel ráeszmélhetett a fatális tévedésére, az Insta-posztját frissítette és elnézést kért a „bosszantó” hibáért.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.