Fogyasztóvédelmi intézkedésekről egyeztetett Varga Judit és Nagy Márton az infláció letörése érdekében – közölte az Igazságügyi Minisztérium és a Gazdaságfejlesztési Minisztérium kedden.
A minisztériumok közös sajtóközleménye szerint az inflációt szerte Európában a háború és az elhibázott brüsszeli szankciók okozták, ám a családok és a gazdaság megvédése érdekében a drágulás mértékének letörése és év végéig egy számjegyűre csökkentése érdekében a kormány már 20 intézkedésről döntött. Ezek között van a kamatstop, az élelmiszerárstop és a rezsicsökkentés védelme az átlagfogyasztásig.
A szankciós infláció elleni vakcina működik, a kormányzati várakozásnak megfelelően januárban már tetőzött a mértéke, azt követően pedig megindult a csökkenés
– írják a közleményben, amelyben hangsúlyozzák: annak érdekében, hogy az infláció csökkenésének folyamata minél erőteljesebb, minél jelentősebb lehessen, minden lehetséges eszközt meg kell ragadni. Ezért a Gazdasági Versenyhivatal a kormányzattal közösen – nemzetközi példák alapján – online árfigyelő rendszert hoz létre, amely hozzájárul a piaci verseny fokozásához, és megakadályozza a túlárazást.
Varga Judit igazságügyi és Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter ennek érdekében személyes megbeszélést folytatott, melynek során megállapították, hogy a jelenleg is zajló, többek közt a hatósági árszabályozás alá eső termékek kínálatát érintő fogyasztóvédelmi ellenőrzések mellett – amelyek a húsvét közeledtével különösen fontosak – új, a fogyasztók érdekeit szolgáló intézkedések kialakítása szükséges, amelyek hozzájárulnak a transzparencia és a piaci verseny további növeléséhez.
Ezért egy olyan fogyasztóvédelmi adatbázist hoznak létre, amely célzottan figyeli a termékek árváltozását, és segíti a fogyasztókat abban, hogy a legolcsóbb terméket vásárolhassák meg. A lakosság, a vásárlók helyzetbe hozásával, a tudatos döntések ösztönzésével, a versenyhelyet fokozásával megállítható a túlárazás, így tovább csökkenthető az infláció.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.