BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A hatodik kerület polgármestere szerint a Telekom miatt mocskosak a telefonfülkék – reagált a Telekom

Akár működik a telefonfüle, akár nem, akár vécének használják egyesek, akár szemetesnek, az oldalán lévő hirdetések jól jövedelmezhetnek a Magyar Telekomnak.

„Több éve levelezünk a Telekommal és az NMHH-val, hogy eltűnjenek végre a minősíthetetlenül ronda, mocskos, többségében használhatatlan belvárosi telefonfülkék. Vagy legalább takarítsák őket. 2021-ben írtuk az első levelet, amit azóta sok követett, de érdemben semmi sem történt. Megelégeltük a cselekvésük hiányát, ezért úgy döntöttünk, 

mindenki számára nyilvánvalóvá tesszük, hogy a fülkék állapotáért, ezért a szégyenért, ami Budapest szívében van, s amit ezrek láthatnak mindennap, a Magyar Telekom a felelős” 

– írta a Facebook-oldalára Soproni Tamás, Budapest VI. kerületének polgármestere. 

Fotó: Terézváros Önkormányzata

A politikus azt is írta, hogy a telefonfülkék felszámolása érdekében leveleztek a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatósággal is, amely meghatározhatja, hogy hány telefonfülkét kötelező fenntartani egy településen. 

Az 1 kilométer hosszú Teréz körúton 100 méterenként áll egy ilyen bódé – ez a szám a fülkék állapotától függetlenül is teljesen indokolatlan. Velük se jutottunk sokra

– írta a polgármester. A momentumos politikus megfogalmazása szerint 

egyetlen fél profitál az elhanyagolt fülkékből: a Telekom. Ugyanis akár működik a készülék benne, akár nem, akár vécének használják egyesek, akár szemetesnek, az oldalán lévő hirdetések jól jövedelmezhetnek. 

Hozzátette, a júniusi testületi ülésen a kerületi vezetés  úgy döntött, hogy a településkép védelméről szóló rendeletet módosítják, ha az állami főépítész vagy más állami szerv közbe nem szól.

Soproni Tamás közölte, hogy arra kérik a jogalkotókat és az NMHH-t, hogy vegyék ki a telefonállomásokat az egyetemes szolgáltatások sorából, arra kérik a Magyar Telekomot, hogy azokat a fülkéket, amelyekben nincs vagy használhatatlan a telefonkészülék, azonnal bontsa el.

Felszólítjuk a Magyar Telekomot, hogy végezze el a fülkék graffitimentesítését és a szerkezeti javításokat, festést. Felszólítjuk a Magyar Telekomot, hogy napi szinten biztosítsa a fülkék ellenőrzését, takarítását

– írta a polgármester. Hozzátette, ha a Magyar Telekom ezeket a feladatokat nem képes tulajdonosként és üzemeltetőként ellátni (miközben a fülkék oldalát a mai napi hirdetési felületként értékesíti), akkor ellenszolgáltatás fejében az önkormányzat átvállalja a teendőket, és arra is nyitottak, hogy a funkció nélküli fülkéket hasznosítsák. 

Frissítés: A vádakra reagált a Magyar Telekom

A Magyar Telekomnak, mint egyetemes szolgáltatónak a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság kijelölő határozatából eredő kötelezettsége, hogy az egyetemes szolgáltatási területén minden háromezer főnél kisebb lélekszámú település esetében településenként legalább egy darab, ennél nagyobb településeken pedig minden megkezdett háromezer lakosonként legalább egy darab nyilvános telefonállomást működtessen – reagált a felvetésekre a Magyar Telekom.

Hozzátették: jelenleg a Magyar Telekom a fennálló egyetemes kötelezettség miatt nem szerelhet le tömegesen telefonfülkéket. A Magyar Telekom szolgáltatási területén jelenleg is folyik az üzemelő nyilvános távbeszélő állomások mennyiségének áttekintése, racionalizálása, melynek keretén belül várhatóan több – az egyetemes kötelezettségen túli – telefonkészülék és telefonfülke leszerelésére, illetve típuscseréjére kerül sor. Ennek keretén belül a Magyar Telekom az elmúlt évben Budapesten nagyságrendileg 400, vidéken 50 telefonfülkét szerelt le. A Telekom éves szinten közel 350 millió forintot költ a fülkék fenntartására.

Sajnos a nyilvános telefonfülkék szennyezéséről, rongálásáról napi gyakorisággal kapjuk a bejelentéseket, a vandalizmus miatt – főleg a nagyvárosokban, kiemelten Budapest területén - sokszor az átlagosnál gyakoribb takarítás és karbantartás szükséges. A telefonfülkéket rendszeresen ellenőrizzük, takarítjuk, illetve a lakossági bejelentésekre soron kívüli takarítást rendelünk meg, ilyen módon igyekszünk a telefonfülkéket rendben tartani, a szennyezéseket eltávolítani, a rongálásokat javítani annak érdekében, hogy a távbeszélőhelyeket ügyfeleink a jövőben is rendeltetésüknek megfelelően tudják használni

 – olvasható a Telekom közleményében.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.