BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
GDL strike on the railroads - Berlin
10 January 2024, Berlin: The main station is almost deserted. A multi-day strike by the train drivers' union GDL began at 2 am. Photo: Joerg Carstensen/dpa (Photo by JOERG CARSTENSEN / DPA / dpa Picture-Alliance via AFP)

Megkezdődött a német vasutassztrájk: kihaltak a vasútállomások, a sztrájkolók szerint provokálják őket

A német mozdonyvezetők sztrájkja miatt Németország-szerte csaknem teljesen leálltak a személyszállító vonatok, a távolsági járatok közül csak minden ötödik közlekedik.

Németországnak közlekedési káosszal kell szembenéznie szerdán, mivel elkezdődött a vasutasok háromnapos országos sztrájkja, és a tervezett támogatáscsökkentés miatt feldühített gazdák is folyamatosan az utcán vannak. A Deutsche Bahn (DB) állami vasúttársaság jelezte, hogy hosszabb szerelvényeket indítottak el a sztrájk alatt, hogy minél több utast el tudjanak szállítani. A vonatsztrájkot kedden engedélyezték, miután a frankfurti munkaügyi bíróság elutasította az állami vasúttársaság kifogását a sztrájkkal szemben. 

GDL strike on the railroads - Berlin
10 January 2024, Berlin: The main station is almost deserted. A multi-day strike by the train drivers' union GDL began at 2 am. Photo: Joerg Carstensen/dpa (Photo by JOERG CARSTENSEN / DPA / dpa Picture-Alliance via AFP)
Fotó: Jörg Carstensen / AFP

A Deutsche Bahn közleménye szerint az ágazat sztrájkjában részt vevő számos alkalmazott hajnali 2 órától tart munkabeszüntetést. A teherszállításban a sztrájk kedden 18 órakor kezdődött. A magasabb bérekért folyó munkaügyi akció pénteken 18 óráig tart. Ez idő alatt a vasúti szolgáltatások erősen csökkentett számban működnek, ezért a DB több millió utasa közül sokan lemondták az utazásukat, vagy más alternatív utazási lehetőséget kerestek. A kihalt állomásokat és a gyér vasúti közlekedést mit sem bizonyítja jobban, mint az a felvétel, amelyet szerdán tettek közzé az X-en: a videóban az látható, hogy valaki autóval hajtott fel a sínekre és ment tovább a dolgára.

A távolsági járatok mintegy 80 százaléka nem közlekedik, míg a regionális vonalakat eltérő mértékben érinti a sztrájk – közölte a német vasúttársaság. 

A Deutsche Welle cikke szerint ez a harmadik és legnagyobb sztrájk a járművezetők részéről azóta, hogy a Német Mozdonyvezetők Szakszervezete (GDL) novemberben tárgyalásokat kezdett a DB-vel és más vasúttársaságokkal. Még a múlt héten jelentette be a szakszervezet, hogy sztrájkba lépnek január 8-tól. 

A német mozdonyvezetők a heti munkaidő csökkentését követelik 38 óráról 35 órára, emellett 555 euró béremelésre is igényt tartanak. Ráadásul a mozdonyvezetők egyszeri 3000 euró prémium kifizetését is követelik a vasúttársaságoktól

Claus Weselsky, a GDL vezetője azt mondta, hogy a megmozdulások addig folytatódnak, amíg szakszervezet követeléseit nem teljesítik. Hozzátette, hogy a DB-nek jelentős ajánlatokat kell tennie. A szakszervezet vezetője azt is kijelentette, hogy 

az állami vasúttársaság legutóbbi ajánlata egyszerűen provokáció volt.

A DB közleményében felhívta az utazók figyelmét, hogy a szerda és péntek között tervezett utazásaikat halasszák el. A sztrájkot követő órákban, mindaddig, amíg a vonatjáratok menetrendje helyre nem áll, még ugyancsak korlátozásokra kell felkészülniük az utasoknak. 

A német vasúti sztrájk a magyar járatokat is megbénítja – részleteket közölt a MÁV

A német vasúti sztrájk napokig tart, és a megmozdulás a magyar járatokat is érinti.

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.