Nemes Márton Techno Zen című installációjával nyílt meg a 60. Velencei Képzőművészeti Biennálé magyar pavilonja, amely máris a kulturális kiállítássorozat középpontjába került – nyilatkozta a megnyitót követően Vincze Máté, a Kulturális és Innovációs Minisztérium közgyűjteményekért és kulturális fejlesztésekért felelős helyettes államtitkára. Hozzátette, hogy a magyar pavilon azonnal a legszínesebb és legérdekesebb látványossággá vált, amit a megnyitó iránti tömeges érdeklődés is bizonyított. Úgy vélte, a magyar pavilon installációja máris a velencei biennálé sztárja lett.
Nemes Márton alkotása túlmutat a festészeten, hiszen a fémtechnika, a zene és a színpadi fények is részét képzik az installációnak
– ismetette Vincze Máté.
A Techno Zen című alkotás egyfelől a kilencvenes évek szubkultúrájának világát idézi a „boldog huszadik századra” emlékeztetve, másrészt az installációhoz használt sámándobok arra az ősi hagyományra is utalnak, amelynek jegyében a magyarok a reflexív gondolkodást és a békét képviselik a világban. Az installáció összetett munka eredménye, amelyhez a Nemes Mártonnal együttműködő művészkollektíva is hozzájárult.
Vincze Máté köszönetet mondott a megvalósításért a Ludwig Múzeum – Kortárs Művészeti Múzeumnak, amelynek igazgatója, Fabényi Júlia, a biennálé nemzeti biztosa is beszédet mondott a megnyitón. A múzeum közleménye szerint Fabényi Julia kiemelte, hogy a művész alapkoncepciója, amely a vizuális élményt hanggal, mozgással és a legkülönfélébb képi technikákkal ötvözi, a látogató számára különleges, új szintet jelentő élményt kínál: egyszerre meglepő, a komfortzónából kizökkentő, hiszen a pavilon összes tere megmozdul, és szervesen integrálódik a művész érzéki univerzumába.
A kiállítás kurátora, Kopeczky Róna a közlemény szerint arra hívta fel a figyelmet, hogy a projekt egy szélsőségesen polarizált, árnyalatokat nélkülöző vagy teljes mértékben kizáró társadalmi jelenségek által jellemzett korban emberségre, nyitottságra, toleranciára biztató, humanista üzenetet kíván közvetíteni.
A nagyközönség péntektől látogathatja a magyar pavilont, amelynek kiállítását Velence után, decemberben kibővített formában a Ludwig Múzeum Budapesten is bemutatja.
Magyarország a kezdetektől fogva, 1895 óta részt vesz a velencei biennálén, a magyar pavilon – a nemzeti pavilonok közül harmadikként – 1909-ben készült el, legutolsó nagy felújítása pedig 2000-ben zárult le.
Indul a 2024-es kiállítási szezon a Balatonfüredi Modern Műtárban2024. március 29-én ismét megnyitotta kapuit a Balatonfüredi Modern Műtár a tavaszi–nyári–őszi kiállítási szezonra. A nemzetközi konstruktív, geometrikus és konkrét művészeti állandó kiállítás mellett a tavasszal két új kiállítás nyílik meg, az egyik Vera Molnarnak állít emléket. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.