BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Független vizsgálat indul a Keleti pályaudvarnál történt kisiklás ügyében

Bár azt már most is lehet tudni, hogy műszaki hiba történt, konkrétumokat csak a független vizsgálat fog megállapítani. A MÁV új vezérigazgatója szerint az utasokkal való kommunikációt is javítani kell.

A Keleti pályaudvarnál történt vonatkisiklás okait egy független vizsgálat tárja fel – mondta Hegyi Zsolt, a MÁV kinevezett vezérigazgatója szerda reggel az M1-en, hozzátéve, hogy évente körülbelül egymilliárdszor szállnak fel az utasok a járműveikre és 53 ezer ember dolgozik a szolgáltatások biztosításán.

20240826_MAV_009_VZ, Keleti pályaudvar
Műszaki hiba okozta a Keleti pályaudvarnál történt kisiklást / Fotó: Vémi Zoltán / Világgazdaság

Hegyi Zsolt szerint a személyszállítás egységes szolgáltatás, így egymásra épül a vasúti és a buszos utaztatás, ugyanakkor a közösségi közlekedésnek fenntarthatósági és társadalmi mobilitási céljai is vannak. Ezért úgy vélte, hogy a szolgáltatást mindenki számára biztosítani kell, ha pedig a környezettudatosság növekedése miatt egyre többen választják a közösségi közlekedést, akkor mindenki nyer.

Egyetért Lázárral, de az ötpontos terv minden eleme nem egyszerre valósul meg

A vezérigazgatói posztot szeptember 1-jén átvevő szakember kérdésre válaszolva elmondta, hogy Lázár János építési és közlekedési miniszter ötpontos tervének minden pontját fontosnak tartja, de ezek nem ugyanakkor fognak megvalósulni. A pályarekonstrukciókról szólva kifejtette, az a cél, hogy már 2025-től elinduljanak az építkezések, 

az új járművek beszerzése évekig tarthat, míg a használt vonatok vásárlása sokkal gyorsabb lehet, így ezek akár már jövőre megérkezhetnek.  

Amikor pedig azt firtatták, hogy egy nehéz időszakban veszi át a MÁV irányítását például a Keleti pályaudvaron történt kisiklás miatt, Hegyi Zsolt azt válaszolta, hogy a hibát elhárították, a közlekedés azóta folyamatos, mindig az a kérdés, hogy ebből a helyzetből tudunk-e általános következtetést levonni.

Az utasokkal való kommunikációt javítani kell

A leendő vezérigazgató szólt arról is, hogy  az esetleges mulasztásokat vagy hibákat egy független vizsgálat tárja fel, így lesz ez a Keleti pályaudvarnál történt baleset kapcsán is, ezért erről egyelőre nem mondott többet. De elmondta azt is, hogy gyors lépésekre van szükség az utasokkal való kommunikáció fejlesztése terén: gyorsítani és pontosítani kell az információkat az utasok felé, különösen az ilyen havária esetekben.

Hegyi Zsolt a Kossuth rádió Jó reggelt, Magyarország! című műsorában elmondta azt is, hogy azt már most is lehet tudni, hogy a kisikilást egy műszaki probléma okozta, de a konkrétumokat a független vizsgálat fogalmazza majd meg.

„Megelőző karbantartás most is van, az a kérdés, hogy tud-e ez jobb lenni, pontosabb lenni, szakszerűbb lenni és az adott körülményekre jobban reagálni” – emelte ki, hozzátéve, hogy a balesetek elhárításának fedezete a MÁV költségvetésében biztosítva van.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.