A Keleti pályaudvarnál történt vonatkisiklás okait egy független vizsgálat tárja fel – mondta Hegyi Zsolt, a MÁV kinevezett vezérigazgatója szerda reggel az M1-en, hozzátéve, hogy évente körülbelül egymilliárdszor szállnak fel az utasok a járműveikre és 53 ezer ember dolgozik a szolgáltatások biztosításán.
Hegyi Zsolt szerint a személyszállítás egységes szolgáltatás, így egymásra épül a vasúti és a buszos utaztatás, ugyanakkor a közösségi közlekedésnek fenntarthatósági és társadalmi mobilitási céljai is vannak. Ezért úgy vélte, hogy a szolgáltatást mindenki számára biztosítani kell, ha pedig a környezettudatosság növekedése miatt egyre többen választják a közösségi közlekedést, akkor mindenki nyer.
A vezérigazgatói posztot szeptember 1-jén átvevő szakember kérdésre válaszolva elmondta, hogy Lázár János építési és közlekedési miniszter ötpontos tervének minden pontját fontosnak tartja, de ezek nem ugyanakkor fognak megvalósulni. A pályarekonstrukciókról szólva kifejtette, az a cél, hogy már 2025-től elinduljanak az építkezések,
az új járművek beszerzése évekig tarthat, míg a használt vonatok vásárlása sokkal gyorsabb lehet, így ezek akár már jövőre megérkezhetnek.
Amikor pedig azt firtatták, hogy egy nehéz időszakban veszi át a MÁV irányítását például a Keleti pályaudvaron történt kisiklás miatt, Hegyi Zsolt azt válaszolta, hogy a hibát elhárították, a közlekedés azóta folyamatos, mindig az a kérdés, hogy ebből a helyzetből tudunk-e általános következtetést levonni.
A leendő vezérigazgató szólt arról is, hogy az esetleges mulasztásokat vagy hibákat egy független vizsgálat tárja fel, így lesz ez a Keleti pályaudvarnál történt baleset kapcsán is, ezért erről egyelőre nem mondott többet. De elmondta azt is, hogy gyors lépésekre van szükség az utasokkal való kommunikáció fejlesztése terén: gyorsítani és pontosítani kell az információkat az utasok felé, különösen az ilyen havária esetekben.
Hegyi Zsolt a Kossuth rádió Jó reggelt, Magyarország! című műsorában elmondta azt is, hogy azt már most is lehet tudni, hogy a kisikilást egy műszaki probléma okozta, de a konkrétumokat a független vizsgálat fogalmazza majd meg.
„Megelőző karbantartás most is van, az a kérdés, hogy tud-e ez jobb lenni, pontosabb lenni, szakszerűbb lenni és az adott körülményekre jobban reagálni” – emelte ki, hozzátéve, hogy a balesetek elhárításának fedezete a MÁV költségvetésében biztosítva van.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.